تفاوت روش پخت سنتی با پخت صنعتی برنج

به نظر شما چطور می‌شود با حذف هزینه کمتر برای پخت غذا به سود بیشتری دست پیدا کرد؟

حتما با خودتان می‌گویید از مواد اولیه ارزانتر استفاده می‌کنم و یا اینکه نیروی کار آشپزخانه را تعدیل می‌کنم و یا شاید محیط کار آشپزخانه را کوچک می‌کنم. خب هیچ‌گونه از این راه حل‌ها منطقی به نظر نمی‌رسد. وقتی شما از مواد اولیه نامرغوب استفاده می‌کنید، طبیعتاً مشتریانتان را از دست می‌دهید، از نیروی کار هم نمی‌شود کم کرد چرا که فشار کار افراد را بالا می‌برید. کم کردن فضای لازم هم باتوجه به حجم تجهیزات و ملزومات آشپزخانه سنتی، اصلاً امکان‌پذیر نیست و باعث پایین آمدن ظرفیت تولید شما می‌شود. پس بهترین راه حل چیست؟ ما به شما می‌گوییم؛

 

تصور کنید شمادر یک وعده به پخت 2000 پرس برنج نیاز دارید. در روش سنتی شما به 14 عدد پلوپز چهار ردیفه کوره‌دار، 14 عدد دیگ آلومینیومی پخت برنجف 14 عدد فر دمکن برنج، 5 عدد ترولی حمل دیگ، 80 متر مربع هود صنعتی آشپزخانه و 12 متر مربع فضای شستشوی دیگ و همچنین تعداد زیادی تجهیزات جانبی مانند 14 عدد آبکش، به‌همراه سکوی آبکشی برنج نیاز داریم و حداقل فضایی که برای قرار گرفتن این تجهیزات لازم است تقریباً 40 متر مربع است.

 

در این روش شما باید برنج را در زمان دون‌گیری از پاتیل خارج کنید و دوباره به پاتیل برگردانید که خب زمان و انرژی کاری زیادی تلف می‌شود. نکته خیلی مهمتر این است که برای پخت این مقدار برنج، شما به 304 متر مکعب گاز با حداقل فشار 2 پوند و حداقل خروجی 28 شیر گاز احتیاج داریم. از طرفی گرمایی که در اثر سوختن گاز برای پخت این مقدار برنج در آشپزخانه ایجاد می‌شود غیر قابل تحمل است پس شما به چندین سیستم خنک کننده و تهویه هوای قوی با مصرف بسیار بالای برق احتیاج دارید، که بتواند دمای مناسب برای آشپزخانه را ایجاد کند.

 

به غیر از این موارد شما حداقل 5 نفر آشپز با تجربه در آشپزخانه نیاز دارید و در آخر هم به‌دلیل شرایط پخت سنتی و استفاده از لوازم گازسوز و غیر استاندارد بهداشت غذا و ایمنی محیط کار آشپزخانه را از دست می‌دهید. حالا به این بخش توجه کنید؛

 

شما در روش پخت مدرن، حداکثر 6 عدد دیگ پلوپز 380 لیتری و 12/6 متر مربع هود آشپزخانه صنعتی که در کل 11 متر مربع فضا را اشغال می‌کند احتیاج پیدا می‌کنید. لازم به‌ذکر است که بخش زیادی از تجهیزات جانبی مورد نیاز پخت سنتی را هم حذف می‌کند. جالب است نه؟! حالا جالب‌تر هم می‌شود.

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی

این تجهیز، میزان مصرف گاز شما را از 304 متر مکعب به 10/5 متر مکعب می‌رساند. یعنی 29 برابر کمتر، یعنی 96 درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز که هزینه آن هم قابل توجه است و میزان برق مصرفی شما از 72/5 کیلو وات به 13/5 کیلو وات کمتر می‌شود که معادل 81 درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی الکتریکی خواهد بود که این کاهش مصرف، به‌دلیل طراحی مدرن دیگ‌ها و راندمان بالای شعله‌ها است. و در ادامه؛

تعداد پرسنل مورد نیاز شما را از 5 نفر آشپز باتجربه به 1 نفر سرآشپز و 1 نفر دستیار کاهش می‌دهد، یعنی 70 درصد هزینه نیروی انسانی کمتر… که زمان پخت شما را از حدود 2:45 (دو ساعت و چهل و پنج دقیقه) به 1:15 (یک ساعت و 15 دقیقه) می‌رساند. در این روش پخت، بدون نیاز به تخلیه برنج در زمان دون‌گیری، اتلاف زمان و انرژی کار شما را به صفر می‌رساند.

 

رعایت الزامات بهداشتی در ساخت تجهیزات، غذایی سالم، محیطی مناسب با کمترین گازهای آلاینده حاصل از محصولات احتراق، برای آشپزخانه شما محیا می‌سازد و در آخر نیز، شما در این روش نیازی به مصرف روغن ندارید و ضایعات و دورریز برنج شما به صفر خواهد رسید. حالا خواهیم دید با افزایش کیفیت، بالابردن ایمنی، کم کردن آلاینده‌ها، سلامت غذاها و ثابت نگه داشتن قیمت فروش، سود بیشتری را برای شما ایجاد می‌کند. تجهیز مورد نیاز برای سایر منوهای غذایی خود، مثل خورش، کباب و دیگر غذاها را با همین دانش و فناوری از ما بخواهید.

ترک نظرات