راه اندازی آشپزخانه صنعتی

راه اندازی آشپزخانه صنعتی رستوران

 

 مشاوره ، طراحی و تهیه پلان سه بعدی رایگان  – 65610593

بسیاری شما که در فکر راه اندازی رستوران هستید ما در اینجا کلیه مراحل صفر تا صد راه اندازی یک رستوران خوب را معرفی می‌کنیم.

 

  • شما در ابتدا باید بدانید که چه نوع رستورانی را می‌خواهید دایر کنید؛

 

راه اندازی رستوران توسط شرکت مرسا تجهیز
راه اندازی رستوران

 

برای راه اندازی هرنوع رستورانی اعم از ایرانی، ایتالیایی و یا فرانسوی ، فست فود، رستوران غذای دریایی ، رستوران مکزیکی ، عربی ، مدیترانه ای ، بین المللی  و همچنین آشنایی با نحوه راه اندازی رستوران با این مقاله همراه باشید.

 

  • موقعیت مکانی و استراتژی رستوران خود را مشخص کنید؛

 

موقعیت مکانی یک رستوران خوب
موقعیت مکانی رستوران

موقعیت مکانی یک رستوران خوب بسیار حائز اهمیت است و موفقیت و یا شکست رستوران شما به آن بستگی دارد. شما باید توجه داشته باشید که رستوران در مناطق پر تردد قرار دارد یا خیر ؟ جای پارک دارد یا خیر ؟ آیا در منطقه رستوران های دیگری هم زده شده است ؟ اگر این چنین است حتما می‌بایست به این نکات توجه شود.

 

  • یک نام و یا برند برای رستوران خود را انتخاب کنید؛

 

نام و برند رستوران
برند رستوران

 

به احتمال قوی بهرین بخش راه اندازی رستوران انتخاب نامی مناسب برای رستوران است که به کسب و کار شما هویت و مفهوم می دهد و بازتاب آن تم  کار شما و موقعیت رستوران می باشد.

 

  • نوشتن بیزنس پلن ( برنامه کسب و کار ) برای رستوران؛

 

بیزنس پلن و برنامه کسب و کار رستوران
بیزنس پلن رستوران

 

برای اینکه بتوانید برای راه اندازی رستوران خود مدیریت بودجه خوبی داشته باشید ، در ابتدا می بایست نقشه کسب و کار خود را طراحی نمایید تا بتوانید با توجه تخصیص بودجه مناسب، هزینه راه اندازی رستوران خود را برآورد کنید.

 

  • تأمین بودجه جهت سرمایه گذاری؛

 

تأمین بودجه جهت سرمایه گذاری
بودجه جهت سرمایه گذاری

 

در این مرحله معمولاً بیشتر افراد از راه اندازی رستوران منصرف می شوند. شما می توانید بودجه خود را از موسسات مالی، با اخذ وام ، تهیه و برای کسب و کار خود سرمایه گذاری کنید.

  • دریافت مجوز های لازم از بهداشت و صنف مرتبط و …؛

 

مجوزها جهت راه اندازی رستوران
مجوزهای راه اندازی رستوران

 

اخذ بسیاری از مجوزها جهت راه اندازی رستوران ، هفته ها یا حتی ماه ها زمان می برد . هنگامیکه متوجه شدید بودجه لازم را برای راه اندازی رستوران خود در اختیار دارید ، می بایست شروع به اخذ مجوز های لازم از اتحادیه و ارگان های ذیربط کنید.

  • طراحی دکوراسیون داخلی رستوران؛

 

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران
دکوراسیون داخلی رستوران

 

دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی با میز و صندلی و آشپزخانه صنعتی با نوع چیدمان منطقی تجهیزات خیلی از فضاهای خالی را به شکل جذاب و اصولی پر خواهد کرد.

  • تهیه فهرستی از منوی غذایی برای رستوران؛

 

منوی غذایی برای رستوران
منوی غذای رستوران

 

برای رستوران خود یک منوی غذایی خوب و یک دستورالعمل پخت منحصر به فرد تعریف نمایید و این فهرست بصورت راحت و روان قابل خواندن باشد.

  • جذب نیرو جهت همکاری در آشپزخانه و سالن پذیرایی در رستوران؛

 

نیرو جهت همکاری در آشپزخانه و سالن پذیرایی در رستوران
نیرو جهت همکاری در آشپزخانه رستوران

 

هر چقدر به روزهای افتتاح رستوران خود نزدیک می شوید ، می بایست اقدام به جذب نیروهای کارآمد به عنوان سرآشپز و تیم آشپزی، مدیر رستوران ، گارسن و دیگر پست های مربوط بکنید.

  • تبلیغات جهت معرفی رستوران؛

تبلیغات برای یک رستوران تازه تاسیس بسیار مهم بوده و می توانید در ابتدا برای کسب و کار خود یک وب سایت مناسب ایجاد کنید.

 

راه اندازی آشپزخانه صنعتی فست فود

 مشاوره ، طراحی و تهیه پلان سه بعدی رایگان  – 65610593

 

 

راه اندازی فست فود
راه اندازی آشپزخانه فست فود

 

مخاطب گرامی؛ چنانچه در نظر دارید کسب و کاری در صنایع غذایی همچون راه اندازی فست فود را آغاز نمایید توصیه می کنیم مطالب زیر را با دقت مطالعه نمایید.

اگر که دقت کرده باشید بسیاری از فست فود ها در حالی شروع به کار کرده‌اند که بدون توجه به گرفتن مشاوره از متخصصان این صنعت، فضایی را دایر، تجهیزاتی را خریداری و کسب و کار خود را راه اندازی نمودند. در این بین ملاحظه می‌کنید این دسته از صنف آشپزخانه صنعتی بدون توجه به اصول اولیه راه اندازی فست فود دائماً با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

 

پیشنهاد می‌گردد گام اول خود را با کارشناسان و متخصصان در این حوزه آغاز نمایید تا با گرفتن مشاره و راهنمایی، مراحل احداث یک فست فود  خوب را به بهترین صورت ممکن به سرانجام برسانید.این مشاوره ها می تواند شامل موارد ذیل باشد؛

  • انتخاب محل مناسب برای راه اندازی فست فود
  • شناسایی رقبا و امکان سنجی و شناسایی نقاط ضعف و قوت
  • ارائه روش‌های سیستماتیک همچون جایگزینی روشهای سنتی با متدهای روز دنیا و مدرن آشپزخانه صنعتی
  • شناسایی فضای داخلی جهت دسترسی به تاسیسات برقی و سوخت رسانی در آشپزخانه ، تردد پرسنل در آشپزخانه و مشتریان در سالن غذاخوری
  • ارائه نقشه چیدمان و جانمایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سالن غذاخوری
  • مشاوره دکوراسیون و طراحی داخلی
  • خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
  • معرفی شخص یا تیم راه اندازی آشپزخانه صنعتی
  • گزینش و آموزش مدیر، پرسنل و سرآشپز
  • نگارش و ارائه منو غذایی مورد نظر تیم راه اندازی آشپزخانه صنعتی ، همچون انواع خوراک، انواع دسر و سالاد و نوشیدنی های متنوع
  • خرید مواد اولیه غذایی و لوازم مناسب
  • ارائه مکتوب طرز تهیه خوراک و فرمولهای طبخ غذا
  • تهیه و نصب نرم افزار فروش، حسابداری و انبارداری
  • برآورد سود در مباحث مالی
  • نحوه تبلیغات با استفاده از طراحی و چاپ منوها و …
  • ایجاد روحیه تیمی و مدیریتی
  • ریسک پذیری
  • صبر و تحمل و شخصیت شناسی سرمایه گذار و ارائه دهنده خدمات فست فود
  • راه اندازی و پخت آزمایشی به همراه برگزاری جشن افتتاحیه
  • پشتیبانی، بازآموزی و بازدید دوره‌ای از عملکرد پروژه

و آیتم های بسیاری که در جلسه مشاوره و آموزش جهت راه اندازی آشپزخانه صنعتی فست فود مورد مطرح خواهد شد.

 

در انتخاب محل مناسب برای راه اندازی آشپزخانه صنعتی فست فود باید به فواصل با فست فود های دیگر، منطقه شناسی جهت بررسی سطح فرهنگی محل و قدرت خرید افراد، میزان تردد، دارا بودن مکانی جهت پارک خودرو و یا داشتن پارکینگ و … توجه نمایید. پس از حصول اطمینان از محل راه اندازی آشپزخانه صنعتی فست فود ، یک برنامه استراتژیک برای فست فود خود تهیه و تدوین نمایید که این برنامه، پلان های سیاست های داخلی و مدیریتی فست فود را مشخص می‌کند.

در استراتژیک جدید طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فست فود ، سعی شده که بهترین روش مطابق با شرایط موجود، همچون منطقه بومی و الگوبرداری از طرح ها و برندهای خارجی ، اقدام شود که آیتم های مختلفی از جمله فضای داخلی ، نورپردازی مناسب ، نوع صندلی ها و نمای بیرونی فست فود را شامل می‌شود. همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ، متراژ فضا ، وضعیت تملک ، وضعیت مکانی و … توجه شود. فضای داخلی فست فود باید تا جایی که امکان دارد باعث آرامش مشتری شود.

 

تهیه و ارائه فرمولهای منو غذایی را باید با توجه به لوازم و تجهیزات موجود در فست فود و ذائقه منطقه آماده کرد. سپس باید یک آیین نامه انظباطی تدوین نمود و شرح وظایف پرسنل را نیز شرح داد. تمام هزینه های راه اندازی فست فود را می‌توان بر اساس فهرست تجهیزات فست فود برآورد کرد که شامل اجاره یا خرید مکان، امتیازات و مجوزهای مربوط به نوع کسب و کار ، تجهیزات و نیروی کار شرکت فست فود ، هزینه مشاوره و تخمین هزینه های راه اندازی می‌باشد.

 

پس از راه اندازی فست فود ، فرآیند تبلیغات آغاز شده که مستلزم ایجاد یک کمپین تبلیغاتی می‌باشد. این موضوع شامل مواردی همچون تحقیق در خصوص بازار هدف، برآورد هزینه های مربوط به تبلیغات می‌باشد و در این بین می‌بایست کارکنان و مدیران را استخدام کرد. سپس با توجه به منو و تعیین هزینه ها، باید قیمت تمام شده غذاها را نیز برآورد نمایید و اگر منو نیاز به اصلاحیه دارد حتما آن را ویرایش کرد. در منو غذاها ، سس ها و ادویه های متفاوتی استفاده شود چرا که این تنوع در متمایز ساختن فست فود شما از رقبا بسیار موثر خواهد بود.

 

مراحل راه اندازی کافی شاپ

 مشاوره ، طراحی و تهیه پلان سه بعدی رایگان  – 65610593

مراحل راه اندازی کافی شاپ
راه اندازی کافی شاپ

 

اگر به دنبال ایده ای جهت بازگشایی کافی شاپ هستید ، در این مقاله اطلاعاتی به روز از نحوه ی راه اندازی کافی شاپ به شما ارائه خواهد شد.

اکثر اوقات بسیاری از افراد که به دنبال راه اندازی کافی شاپ هستند بی اطلاع از اصول درست راه اندازی آن بوده و کسب و کار آنها منجر به شکست شده است. به عنوان مثال نمی دانند که در کجا کافی شاپ دایر کنند . در زیر یکسری اطلاعات از نحوه افتتاح و راه اندازی کافی شاپ شرح داده شده است؛

  • در ابتدا باید بدانید که آیا این تصمیم صحیحی است که شما صاحب یک کافی شاپ باشید ؛

راه اندازی کافی شاپ در نگاه اول بسیار مهیج است و که برای دایر کردن آن چه شرایطی را محیا کنید . مثلاً دکوراسیون کافی شاپ شما چطور باشد و چه نوع موسیقی در آن پخش می شود و … امّا جنبه های دگر آن مثل لوازم مورد نیاز از جمله وسایل و ظروف شکستنی ، الزامات قانونی از جمله هزینه های مربوط به دارایی و مجوز ها و  … هم وجود دارد . باید به این نکته نیز توجّه داشت که چقدر خود را به لحاظ شخصی ، فکری ، احساسی می شناسید و آمادگی مالکیت یک کافی شاپ را دارید.

  • برنامه ریزی های مالی ؛

تنها راه کنترل امور مالی در این نوع کسب وکار به عنوان یک کافی شاپ تدوین برنامه مالی می باشد. این کار باعث می شود شما متوجه شوید چقدر بودجه برای این موضوع لازم است .

  • در مورد قهوه مطالعه خوبی داشته باشید ؛

قهوه دارای بیش از هزار نوع طعم دهنده می باشد و شرایط دم کردن مختص به خود را دارد .

  • تدوین یک بیزینس پلن برای کسب و کار کافی شاپ ؛

برنامه کسب و کار نه تنها به لحاظ بودجه سرمایه گزاری شما را کاملاً مشخص می کند بلکه متوجه خواهید شد چه روش کاری و چه نوع و تعداد اقلامی مورد نیاز شما خواهد بود .

با این نوع الگوی کسب و کار که برای کافی شاپ خود برنامه ریزی و طراحی کردید می توانید در مدت زمان کمتری تمام موارد مورد نیاز برای راه اندازی کافی شاپ خود را ببینید.

  • تعیین منوی کافی شاپ ؛

با تعیین منوی کافی شاپ خود متوجه خواهید شد که به چه لوازمی احتیاج دارید و در نهایت چه مقدار بودجه و چقدر فضا برای کسب و کار خود مورد نیاز است .

  • تعیین محلی مناسب برای راه اندازی کافی شاپ ؛

اینکه موقعیت مکانی کافی شاپ شما کجا باشد در تعداد مشتریان تاثیر به سزایی دارد. چند جا راببینید با مغازه های اطراف مشورت کنید

  • شناسای رقبا در صنف کافی شاپ ؛

شما با شناسایی رقبای خود از تجربه های آنها بهره کافی خواهید بود و با استفاده از نقاط ضعف و قوت آنها  الگو و روند درستی را در پیش خواهید گرفت .

  • آگاهی از قوانین مرتبط با نوع کسب و کار و اخذ مجوزهای لازم که برای راه اندازی کافی شاپ ؛
  • تهیه تجهیزات کافی شاپ در جهت سرویس دهی مناسب به مشتریان ؛
  • ایجاد یک سیستم حسابداری ؛

 

 مشاوره ، طراحی و تهیه پلان سه بعدی رایگان  – 65610593

 

3 دیدگاه‌ها

  1. هاشم عبدی می گوید:

    سپاس فراوان

    اردیبهشت 16, 1399 پاسخ
  2. فاطمه می گوید:

    حداقل سرمایه لازم برای یه رستوران سنتی کوچیک که بیشتر تمرکزش روی بیرون بره
    و نهایت۵تا۶میز داشته باشه
    البته درکنار غذاهای ایرانی
    بار هم داشته باشه یه قسمت جدا برای بار که اونم ۲الی۳تا میز داشته باشه
    حداقل سرمایش چقدره؟

    مهر 23, 1400 پاسخ
    • مدیر سایت می گوید:

      لطفا جهت ارائه اطلاعات کامل و دقیق با همکاران ما تماس حاصل نمایید

      دی 05, 1400 پاسخ

ترک نظرات