طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود

در این مقاله به بررسی طراحی داخلی و دکوراسیون فست فود خواهیم پرداخت.

همانطور که از نام فست فود مشخص است این نوع غذا سریع پز و لذیذ جایگاه ویژه ایی میان مردم پیدا کرده است. درگذشته رستوران های فست فود فقط در قالب فروشگاه کار میکردند و جایی برای نشستن و امکانات رفاهی کنونی نداشت .سال 1912 برای اولین بار شرکت اتومات با شعار« کم کردن کار مادران» غذا را درمحفظه های شیشه ایی می گذاشتند تا مردم با انداختن سکه کنار محفظه غذا را بخرند. با ماشینی شدن زندگی و ارزشمندی زمان، رستوران های فست فود طرفدارهای زیادی پیدا کرده اند. از این رو صاحبان کسب و کار برای ارتقاء شغل خود به سمت ایده پردازی های نو رفته اند که هر کشور تقریبا با متد های جدید به آن می پردازد.

 

دکوراسیون فست فود مدرن

در دکوراسیون فست فود مدرن ،کف ، دیوار و سقف رستوران ،فضای مناسبی برای ایده پردازی های نواست. انتخاب رنگی پرانرژی ، شاد و با هماهنگی رنگ لوگو از اولین الویت های دکوراسیون مدرن به حساب می آید. رنگ قرمز ، زرد ونارنجی می تواند هیجانات را تحریک کند وباعث احساس گرسنگی چند برابرشود. در این نوع رنگ آمیزی اجرای نور پردازی های تند مناسب نیست بلکه باید از نورهای ملایم و آرامش بخش استفاده شود تا باعث تندخوری در مشتری نشود. المان های چوب،آجرو سیمان یا بتن از پر کاربردترین المانها در دکوراسیون فست فود مدرن است. شما می توانید با در نظر گرفتن اشکال هندسی و ارائه آن در همه ی موارد فست فودتان ، به مدرن شدن آن کمک کنید.اشکال شش ضلعی و کروی تابلوی لوگوی برجسته شما را خاص می کند.

 

دکوراسیون فست فود مدرن
طراحی داخلی فست فود مدرن

 

دکوراسیون فست فود ایتالیایی

ازآنجاییکه فست فود با غذاهای ایتالیایی رابطه مستقیم دارد استفاده از المان های ایتالیایی در فست فود ها بچشم می خورد.در المانهای ایتالیایی دیدن نمای خیابان از رستوران بسیار مهم است همینطور استفاده از آجر،چوب و سنگ می تواند فضای رم را تداعی کند. نقاشی های زمان رنسانس و لامپ های تک ،دکور رستوران چشم گیر می کند.

 

دکوراسیون فست فود ایتالیایی
طراحی داخلی فست فود ایتالیایی

 

دکوراسیون فست فود ایرانی

در بسیاری از مناطق ایران از گذشته تا کنون غذاهایی فوری درست می شد.این غذاها با مواد طبیعی و سالم به عنوان میان وعده میل میشد.غذاهایی مثل سیرجینا(خاگینه با آرد برنج)،کلانه(نان و پیازچه)،فلافل(نخود،پیاز،ادویه)،سمبوسه وبسیاری از میان وعده ها که اکنون برای خود جایگاه ویژه ایی دارند.اما از آنجاییکه رستوران های فست فود از سمت اروپا به ایران آمده است نمی توان غذاهای شناخته شده در این زمینه را سرو نکرد. برای دکوراسیون فست فود ایرانی می توانید از پارچه های سنتی برای نشیمنگاه صندلی های چوبی استفاده کنید.همچنین وجود فانوس های طرح دار و قدیمی جلوه ایی تازه به رستورانتان می دهد.هرچند این ایده نوعی سنت شکنی به حساب می آید اما وجود فرش های ایرانی در قسمتی از سالن فست فود چشم را به خود خیره می کند. استفاده از ظروف سفالی یا چوبی نقش ایرانی بودن رستوران شمار را پررنگ تر می کند.برای دیوار رستوران از نقاشی های مینیاتوری و یا کاشیکاری های زیبا استفاده کنید. رومیزی پارچه ای با طرح بته جقه زیبایی فست فود شما را چند برابر می کند.

 

دکوراسیون فست فود ایرانی
طراحی داخلی فست فود ایرانی

 

دکوراسیون فست فود بیرون بر

برای طراحی دکوراسیون فست فود بیرون بر باید به اندازه ی فضای موجود توجه کرد تا با چیدمان مناسب از همه ی فضا، استفاده درست کنیم.اصولا رستوران های بیرون بر نسبت به بقیه رستوران ها فضای کمتری دارند.در این نوع فست فود فضای بیرونی بسیار دارای اهمیت می باشد و می توان با استفاده از رنگ های شاد و نورپردازی زیبا نظر مشتری را جلب کرد.می توانید از المان های مختلف و چشمگیر در دیوار بیرون رستوران استفاده کنید و یا طراحی های مدرن سیاه و سفید بکار بگیرید. میله های فلزی،آجر،گلدانهای رنگارنگ،استفاده از گیاهان عمودی و چوب از ایده های پرکاربرد در فست فود های بیرون بر است.

 

دکوراسیون فست فود بیرون بر
طراحی داخلی فست فود بیرون بر

 

دکوراسیون فست فود چوبی

در این نوع طراحی لازم است بیرون و درون رستوران با هم هماهنگی داشته باشند. دکوراسیون چوبی ، خود دارای رنگ های گرم است از این رو در این نوع دکوراسیون از نورپردازی های ملایم استفاده کنید.استفاده از گیاهان را فراموش نکنید. ظروف چوبی وگلدان های ساده همراه با گیاه سبزرنگ ، طبیعت را به فست فود شما می آورد.گاها با در نظر گرفتن بهداشت ونوع غذا می توانید برگ های بزرگ را به عنوان پوشش سینی خودبه کارببرید.چوب نارگیل را به عنوان لیوان نوشیدنی استفاده کنید، ازچوب بامبو برای سرو غذا بهره ببرید و از ایده های نو الهام بگیرید.

 

دکوراسیون فست فود چوبی
طراحی داخلی فست فود چوبی

 

دکوراسیون فست فود سیار

برای راه اندازی فست فود سیار نیاز به اتومبیلی دارید تا کسب و کارتان را با منوی بیشتر ارتقا بدهید. هرچه قدر اتومبیل شما بزرگتر باشد خدمات بیشتری ارائه می دهید. تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود مورد نیاز را فراهم کنید. همه تبلیغات شما در این نوع فست فود به دکور بیرون اتوموبیل مرتبط است. منوی خود را حتما با طراحی ویژه بیرون اتومبیل قرار دهید، برای خدمات بیشتر از میز تحویل غذا می توانید به عنوان میز بار استفاده کنید به همین دلیل چند صندلی بار نیاز دارید.از رنگهای شاد و زیبا استفاده کنید .می توانید روی اتومبیل خود را با نقش های مختلف بپوشانید. هر چقدر به چشم بیایید، مشتری بیشتری جذب می کنید. ظروف خاص و کوچک ، نورپردازی زیبا و تابلو و لوگوی خود را ویژه طراحی کنید به طوریکه با رنگ بدنه اتومبیل هماهنگ باشد. نوشتن جمله ایی زیبا روی اتومبیل با در نظر گرفتن استاندارد های لازم برای مشتری جالب است.

دکوراسیون فست فود سیار
دکوراسیون فست فود سیار

 

طراحی داخلی فست فود کلاسیک

در این طراحی رنگهای گرم در هارمونی کرم قهوه ایی بکار ببرید و انتخاب نوع صندلی و میز باید با رنگهای دکور شما هماهنگ باشد. در دکوراسیون کلاسیک بیشتر از عنصر چوب استفاده می شود. طراحی کلاسیک ، فست فود شما را مجلل تر می کند. سقف بلند،متریال چوب،رومیزی های زیبا ،شمع های بلند و پرده های آبی درباری همراه با نورپردازی زیبا و ملایم فضای دل انگیزی را برای مشتریانتان به ارمغان می آورد.

 

طراحی داخلی فست فود کلاسیک
طراحی داخلی فست فود کلاسیک

 

طراحی داخلی فست فود کوچک

رستوران فست فود شما اگر فضای زیادی ندارد می توانید با بهره گیری از بیرون رستوران و هماهنگی طراحی بیرون و درون رستوران به مشتریان خود اضافه کنید. در فست فود های کوچک نحوه قرار دادن صندلی و انتخاب آن حائز اهمیت است. در کنار انتخاب درست میز و صندلی استفاده از رنگ های روشن در هارمونی گرم فضا را بزرگتر نشان می دهد.شما با طراحی زیبا و کار آمد می توانید فضای رستوران را به جایی دنج برای مشتریان خود تبدیل کنید. نور پردازی و طراحی ساده دیوار ها در این نوع فست فود ها کار آمد است.

طراحی داخلی فست فود کوچک
طراحی داخلی فست فود کوچک

 

 

زهرا ضربتی – روزنامه نگار و متخصص بازاریابی محتوایی

 

1 دیدگاه‌ها

  1. هاشم عبدی می گوید:

    سپاس از اطلاعات بسیار مفیدتان

    اردیبهشت 15, 1399 پاسخ

ترک نظرات