صفر تا صد راه اندازی رستوران و کافه صبحانه

در این مقاله به توضیح کامل صفر تا صد راه اندازی رستوران و کافه صبحانه خواهیم پرداخت

بر طبق نظر پزشکان ، صبحانه اصلی‌ترین وعده غذایی است . متأسفانه بسیاری از افراد به این مسئله توجه کافی ندارند . نداشتن زمان کافی برای صرف صبحانه ، یکی از اصلی‌ترین دلایل مغفول ماندن از این وعده و البته خوشمزه می باشد .

اساساً یکی از بهترین جاهایی که رستوران دارها می توانند درآمد بیشتری داشته باشند ، مقوله صبحانه می باشد . سرویس دهی صبحانه یکی از پردرآمدترین سرویس های صنعت نوشیدنی و اغذیه است . برآورد شده است که در سال های اخیر در کشور آمریکا فروش سرویس صبحانه حدود 47 میلیارد دلار می باشد که این به معنی 5 درصد رشد بیشتر نسبت به سال گذشته می باشد که حدس زده می شود این روند رو به رشد حداقل در چند سال آینده نیز ادامه پیدا کند .

گزارش های رسیده از دو موسسه « Packaged Food » و « Economic » به نکته های خوبی در مورد سرویس صبحانه رستوران ها اشاره می کند که اطلاع داشتن از آن برای راه اندازی بهترین سرویس صبحانه در رستوران ها کمک شایانی می کند .

در سال های بین 2007 تا 2012 سرانه هزینه مردم برای سرو صبحانه 8 درصد افزایش پیدا کرده است .

سهم بیشتر جذب مشتریان صبحانه متعلق به رستوران های سرویس محدود casual , quick service ) ( Fast تا رستوران های فول سرویس (Fine dining) که از دلایل اصلی آن می توان به مواردی مثل دسترسی بیشتر و ساده تر مردم به این رستوران ها ، سرعت بالای سرویس دهی ، منوی متنوع و جذاب و قیمت مناسب اشاره کرد .

سرویس هایی که تمرکز بیشتری به غذای سالم و کیفیت محصول داشته اند در جذب صبحانه های کاری موفق تر عمل کرده اند . در صورتی که رستوران های لوکس و شیک به دلیل رکورد اقتصادی ، مشتری های کمتری را دریافت می کنند . در حالی که سرویس دهی بیرون بر صبحانه هر روز فروش بیشتری را تجربه می کنند .

در کشور آمریکا هنوز 80 درصد مردم صبحانه را در منزل می خورند و این صبحانه خورهای حرفه ای هستند که بیشترین در آمدزایی رابرای سرویس دهندگان فراهم می کنند .

زمان های سنتی سرو صبحانه را کنار بگذارید . بهتر است اطلاع داشته باشید که سرویس های صبحانه در تمام روز محبوب تر از هر زمان دیگری هستند . همچنین برانچ (نیم چاشت) و عصرانه را هم نباید فراموش کرد .

طبق آمار گرفته شده در حدود 41 درصد از فروش صبحانه ها ، در روزهای پایان هفته یعنی پنج شنبه و جمعه رخ می دهد و 31 درصد آن در روزهای ، چهارشنبه و شنبه انجام می گیرد .

63 درصد از مردم ارتباط مستقیمی بین سلامتی و خوردن صبحانه دیده اند و تاکید جدی بر این دارند که حتماً خوردن صبحانه را فراموش نکنیم زیرا برای حفظ سلامتی موثر است . رستوران های سرویس محدود لازم است توجه بیشتری به قیمت گذاری داشته باشند در صورتیکه رستوران های لوکس و شیک لازم است به غذاهای خاص توجه بیشتری داشته باشند .

در هرکشوری آداب و رسوم مخصوص خود وجود دارد . یکی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده فرهنگ هر کشور ، غذاهای آن است و درمیان وعده های غذایی ، صبحانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

یک منوی صبحانه خوب باید علاوه بر مفید و مقوی بودن ، از تنوع لازم ، برای جذب افراد برخوردار باشد . اصولاً کافه شاپ ها ، کافه رستوران ها و بوفه های صبحانه در هتل ها تلاش می کنند تا منوی و میز صبحانه خود را به صورت تلفیقی و با الهام از رژیم غذایی ملل مختلف کامل کنند . مثلاً :

صبحانه ایرانی: شامل چای ، نان ، پنیر ، گردو ، کره ، مربا ، عسل می باشد . حلیم و املت نیز از غذاهای رایج در سفره های ایرانی محسوب می باشد .
صبحانه انگلیسی: شامل لوبیا ، سوسیس ، بیکن (گوشت ورقه شده) ، تخم مرغ ، قارچ ، گوجه ، پودینگ سیب زمینی ، نان تست است . این صبحانه با چای ، قهوه و یا آب پرتقال صرف می شود .
صبحانه مراکشی: اجزای تشکیل دهنده این صبحانه ، نان های گوناگونی است که با ترشی ، مربا ، پنیر و کره صرف می شوند . این نان ها در اندازه های بزرگ تهیه می شوند . همچنین پنکیک سمولینا که به Bashir مشهور است ، بسیار لذیذ می باشد .

 

 

 

 

صبحانه های سالم و ساده ایرانی :

از زمانی که بچه بودیم به ما می گفتند که صبحانه مهمترین وعده غذایی است . اکثر روزها قبل از بیرون آمدن از خانه صبحانه نمی خوریم . یا در بهترین شرایط ، همون طور که داریم لباس می پوشیم و آماده می شویم یه فنجان چای یا یه لیوان شیر رو در عرض چند ثانیه می خوریم و از خانه خارج می شویم .

چای که جای صبحانه رو پر نمی کند . و همچنین کیک و شیرینی هم معمولاً پر از قند هستند . با خوردن همچین صبحانه ای نیم ساعت بعد دوباره بیش از پیش گرسنه می شوید و تازه احساس ضعف بیشتری می کنید . پس راه حل چیه؟ صبحانه سالم ساده و فوری .

فرقی نمی کند چند سالتونه و کارتون چی هست . صبحانه برای همه اهمیت دارد . در زیر به چند مورد از صبحانه های سالم و مقوی ایرانی اشاره می کنیم :

1) املت گوجه ، صبحانه سالم ایرانی

املت گوجه یکی از انواع صبحانه های خوشمزه گرم محبوب به خصوص برای وعده صبحانه در طبیعت محسوب می شود . برای تهیه املت گوجه شما می‌توانید هم از گوجه فرنگی تازه و هم از رب گوجه فرنگی استفاده کنید .

2) نون و پنیر و سبزی

نان ، پنیر محلی ، سبزیجات دلخواه و تمام . صبحانه ای سالم تر و خوشمزه تر ، با صفاتر از این ؟ اگر چند تا تکه گردو هم بگذارید داخلش دیگه واقعاً بی نظیر می شود .

3) فرنی ، خوشمزه ترین صبحانه سالم ایرانی
شیری که در فرنی حسابی غلیظ شده پروتئین مورد نیاز بدن رو تأمین می کند و ترکیب آن به همراه کربوهیدرات موجود در آرد برنج شما رو سیر نگه می دارد . بهتراست فرنی صبحانه زیاد شیرین نباشد . اصولاً بهتره فرنی رو بدون شکر یا با شکر خیلی کم تهیه کنید و موقع سرو کمی شیره یا عسل به آن اضافه کنید .

4) لقمه حلوا ارده ، صبحانه سالم نوستالژیک
مطمئن هستم که همه شما با حلوا ارده آشنا هستید . البته ممکن است بیشتر به اسم حلوا شکری بشناسید . این صبحانه سنتی نوستالژیک رو از دست ندهید . زیرا سالم و فوق العاده مقوی است .

5) املت خرما ، صبحانه سالم غیر منتظره
خرما و تخم مرغ ؟ این صبحانه سالم از قدیم در خیلی از مناطق ایران رواج داشته است . بی دلیل هم نیست . همچنین شما می توانید داخل این املت از پنیر فتا هم استفاده کنید .

6) بار توت فرنگی و موز ، صبحانه و میان وعده
با استفاده از ترکیب موز و توت فرنگی ، پودر نارگیل و مغز گردو یه بار انرژی زا می شود تهیه کرد . بار توت فرنگی رو از قبل آماده کنید تا هر وقت نمی دانید صبحانه چی بخورید یه تکه ازش رو همراه با چای یا شیر میل کنید . همچنین این بار به عنوان میان وعده و خوراکی زنگ تفریح برای بچه مدرسه ای ها هم عالی می باشد .

7) مافین صبحانه ، مقوی و خوشمزه
اگر یک بار مافین صبحانه رو امتحان کنید عاشقش می شوید . این صبحانه سالم رو می توانید پایان هفته به تعداد فراوان درست کنید و هر روز یک دانه اش رو به عنوان صبحانه میل کنید . مواد اولیه مافین تخم مرغ ، شیر، اسفناج و کلم بروکلی می باشد و صبحانه ای ایده آل است . همچنین می توانید سبزیجات داخل مافین رو به سلیقه خودتان تغییر بدهید .

8) ساندویچ الویه ، پیشنهاد صبحانه سالم برای همه
سیب زمینی و تخم مرغ ، مواد اصلی سالاد الویه است که هر دو برای صبحانه ایرانی عالی هستند . ترکیبی از کربوهیدرات و پروتئین همان چیزی هست که یه صبحانه سالم و کامل رو تشکیل می دهد . بنابراین ساندویچ الویه یکی از بهترین صبحانه هایی هست که می توانید تهیه کنید . همچنین چون غذای سردی هست می توانید از روز قبل آماده کنید و برای روز بعد در یخچال نگه دارید .

9) نیمرو ، صبحانه سالم برای دانش آموزان
یکی دیگر از انتخاب های خوب صبحانه برای دانش آموزها نیمرو می باشد . زیرا بر خلاف خوراکی های شیرین که بعد از مدتی باعث ایجاد احساس ضعف و افت قند می شوند ، پروتئین موجود در تخم مرغ شما رو مدت بیشتری سیر نگه می دارد . بنابراین برای یک روز پر انرژی تخم مرغ بهترین گزینه است . با تهیه لقمه و اضافه کردن چند عدد گوجه گیلاسی لقمه ظاهر جذابتری پیدا می کند . به این صورت بچه ها تمایل بیشتر ی به خوردنش پیدا می کنند .

10) کله پاچه خانگی
کله پاچه یکی دیگر از خوشمزه‌ترین و به نوعی صبحانه گرم و لاکچری هم هست که معمولاً در منطقه قفقاز و برخی مناطق خاورمیانه نیز تهیه می‌شود . روش تهیه کله پاچه خانگی بسیار راحت است تنها باید آن را به مدت چند ساعت همراه با پیاز ، سیر ، زردچوبه و مقداری ادویه روی گاز قرار دهید تا کاملاً پخته شود و بعد میل کنید .

11) عدسی لعابدار و خوشمزه
یکی دیگر از انواع صبحانه های ایرانی عدسی می باشد . عدس سرشار از آهن و مواد معدنی و ویتامین‌های مفید برای بدن است و به همین دلیل خوردن عدسی در وعده صبحانه به خصوص به عنوان صبحانه گرم است . در طرز تهیه عدسی شما به مقداری عدس به همراه آرد ، آب گوشت یا مرغ و پیاز داغ نیاز دارید تا یک صبحانه ساده و در عین حال خوشمزه میل کنید .

صبحانه ایرانی
صبحانه ایرانی

 

مراحل راه اندازی رستوران و کافه صبحانه :

1. تخمین هزینه های راه اندازی کافه رستوران

2. انتخاب نام برند ، طراحی لوگو و کارت ویزیت کافه رستوران

3. انتخاب مکان و موقعیت مناسب در منطقه

4. طراحی و اجرای دکوراسیون با روش های جدید و جذاب

5. طراحی آشپزخانه و تجهیزات آشپزخانه صنعتی آن

6. گزینش و استخدام پرسنل کافه رستوران

7. تنظیم برنامه و هدف‌گذاری کافه رستوران

8. تعیین هزینه ‌های ثابت و متغیر ماهانه کافه رستوران

9. بازاریابی و تبلیغات برای افزایش مشتری

 

راه اندازی رستوران و کافه صبحانه مرسا تجهیز
راه اندازی رستوران و کافه صبحانه

 

هزینه های راه اندازی رستوران و کافه صبحانه:

1 ) هزینه‌ های مرتبط با مکان کافه رستوران

2) هزینۀ تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی کافه رستوران

3) هزینه‌های دکوراسیون داخلی و  خارجی کافه رستوران

4) هزینه‌ های غذا ها و نوشیدنی ‌ها و … در منوی کافه رستوران

5) هزینه‌ های استخدام کارمندان

6) هزینه ‌های تبلیغات و بازاریابی

7) هزینۀ کسب مجوز راه اندازی کافه رستوران

8) هزینۀ اینترنت و قبوض مصرفی و مواد شوینده

9) هزینۀ لوازم اطفای حریق

10) هزینۀ تجهیزات سیستم ، کامپیوتر و پرینتر

11) هزینه‌های خرید صندوق و تلفن

12) هزینۀ دوربین مدار بسته

13) هزینۀ تهویۀ مطبوع

14 ) هزینۀ سیستم صوتی و تصویری

 

 

 

منوی صبحانه انگلیسی
منوی صبحانه انگلیسی

 

 

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران و کافه صبحانه :

 

1) گریل تخت : کلمه گریل به لاتین ( Grill ) به معنای گوشت کباب کن است و از جمله تجهیزات آشپزخانه های صنعتی بسیار پر کاربرد می باشد .

در اینجا منظور از گریل همان گریل تخت یا گریل روغنی بوده که بسیاری از غذا های گرم صبحانه که شرایط سرخ شدن را دارد با آن انجام می دهند همانند نیمرو ، سوسیس سرخ شده و …

2) کرپ ساز : کرپ نوعی نان نازک و بسیار خوشمزه است که درون آن مخلوطی از موادغذایی مختلف را قرار می دهند و می پیچانند . بسته به نوع مخلفاتی که درون آن می ریزند ، می تواند هم به عنوان غذای اصلی و هم به عنوان وعده صبحانه سرو شود . محدوده دمایی کرپ ساز یکی از ویژگی های مهم آن است ، زیرا کرپ با دستورپخت های مختلفی تهیه می شوند که هر یک به دمای خاصی نیاز دارند . به طورمعمول محدوده دمایی کرپ سازهای تجاری بین ۱۲۰ تا ۵۷۵ درجه فارنهایت است. بنابراین هر چه دستگاه کرپ سازی که خریداری می کنید گستره دمایی وسیع تری داشته باشد ، بهتر است . در این صورت می توانید دماهای مختلفی برای کرپ های مختلف داشته باشید .

3) وافل ساز : وافل یک نان ترد ، شیرین و خوشمزه است که از نظر بافت و ظاهر به بیسکوئیت شباهت دارد اما بسیار تردتر و لطیف تر می باشد . وافل از ترکیب آرد ، شکر ، تخم مرغ و روغن تهیه می شود . سپس می توان آن را با خامه , عسل ، مربا ، شکلات ، میوه و بستنی سرو نمود .

4) تستر بوفه صبحانه : هر فردی برای خوردن یک صبحانه‌ عالی و لذت‌ بخش می‌ تواند مواد غذایی متنوع و نیروزایی را استفاده نماید خوردن این نوع مواد غذایی در کنار نان تست ، نان سوخاری و سایر نانهای دیگر در هر وعد‌ه غذایی لذت و ذوق شما را برای خوردن هر غذایی دو چندان می کند .

5) اجاق گاز چهار شعله یا برقی : اجاق برقی (اینداکشن) دارای صفحه ای است که با حرار المنت گرمای مورد نیاز جهت پخت را تأمین می کند . اجاق گازها به صورت تک شعله ، دو شعله ، چهار شعله ، رومیزی ، پایه دار ، کابینت دار و یا حتی فر دار در بازار موجود است . در اینجا منظور اجاق گاز چهار شعله پایه دار بوده که گزینه ی مناسبی برای رستوران و کافه صبحانه است .

6 ) اجاق سه شعله زمینی : اجاق گاز زمینی سه شعله معمولی یا کوره دار مجهز به اتصالات شیر گاز صنعتی بوده که جهت پخت انواع غذاهای مرتبط با صبحانه گرم ایرانی همچون آش ، سوپ ، عدسی ، حلیم و حتی کله پاچه مناسب است .

7 ) دیگ ده من ( برای پخت انواع سوپ و عدسی و …) :

8 ) تنور نان : جهت پخت نان گرم و تخت همچون لواش ، پیتا ، تافتون برای یک خوردن یک صبحانه دلپذیر ؛

9 ) شربت سرد کن : تمام کیف نوشیدنی‌های مختلف به سرد بودن آنها می باشد . مخصوصاً در فصل تابستان نوشیدنی‌های رنگ و وارنگ سرد علاوه بر لذت فراوان ، می‌تواند در کاستن از عطش و گرمازدگی تاثیر بسیاری داشته باشد . برای خنک نگه‌داشتن این نوشیدنی ها به دستگاهی نیاز است که اغلب آن را شربت سرد کن می‌نامند . شربت سرد کن در دو نوع برقی یا الکتریکی و مکانیکی و ساده موجود است و با ساختاری ساده می‌تواند مایعات مختلفی مانند شربت‌ها و آبمیوه ها را تا ساعات زیادی سرد نگهداری کند . به هنگام خرید این دستگاه ، سه ویژگی حجم مخزن و نحوه سرد نگه داشتن شربت سرد کن ، که به برقی بودن یا مکانیکی بودن دستگاه برمی‌گردد ، و همچنین انواع تک مخزن و دو مخزن و سه مخزن و حتی بیشتر تقسیم می شود باید به این موارد دقت کرد . قیمت شربت سرد کن های ساده و معمولی به طور طبیعی کمترین قیمت را دارند و شربت سرد کن های برقی گران ترمی باشند . یکی از معیارهایی که در افزایش قیمت شربت سرد کن ها اثر می گذارد ، تعداد مخزن های هر دستگاه است .

10 ) مخزن همزن دار نوشیدنی گرم : توانایی گرم کردن شیر یا شیر کاکائو و سایر نوشیدنی های گرم مناسب صبحانه را تا 15 لیتر به راحتی دارد و اکثرا مورد استفاده در رستوران های سلف سرویس و هتل ها و کافه صبحانه ها است تا مشتریان بتوانند هر مقدار که نیاز است از آن نوشیدنی گرم استفاده کنند .

11) مولد آبجوش :

سرعت بسیار بالا در تولید آبجوش ، صرفه اقتصادی در مصرف گاز ، و همچنین کاهش انتشار حرارت و دما در محیط کار به میزان 60% و کاملا بهداشتی ، مدرن و مقاوم می باشد که وسیله ای مورد نیاز در کافه صبحانه ها است .

12 ) تابه گردان : . تابه گردان که جنس آن از استیل ساخته شده است با قابلیت چرخش نود درجه‌ای خود ، هم زدن حجم زیاد غذا و خالی کردن آن را بسیار آسان کرده است . تابه گردان با پخش یکنواخت حرارت در تمامی قسمت از سوختن و به هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می کند که وسیله ای پرکاربرد در کافه صبحانه ها می باشد .

13 ) انواع یخچال ایستاده : شیشه های یخچال ایستاده ، دوجداره هستند ، و همین موضوع باعث می شود ، که کم ترین انرژی را از دست بدهند ، و از عبور و مرور سرما نیز جلوگیری می‌کند . از این یخچال ها  معمولا برای نگهداری انواع نوشیدنی سرد ، مولد لبنی و پروتئینی استفاده کرد .

14 ) میز کار استیل : همانطور که از اسم این نوع میزهای کار مشخص است ، حالت ایستاده دارند . در دهه های گذشته ، همه میزهای ساخته شده به گونه‌ای بود که افراد پشت آن‌ها و بر روی صندلی می‌نشستند . این میزها معایبی را در استفاده طولانی مدت برای افراد داشت . مثلا باعث انحنا در ستون قفرات یا مشکلات دیسک کمر برای افراد می‌شدند . همین موضوع باعث شد تا میزهای ایستاده طراحی و تولید بشوند . میز کارهای ایستاده در مشاغل بسیاری کاربرد دارند.

15 ) خط سلف صبحانه : خط کامل سلف سرویس از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی شیک و مورد نیاز در رستوران ها کافه صبحانه ها بوده که محل قرارگیری آنها در سالن غذاخوری می باشد و از این خط سلف سرویس صرفاَ جهت نگهداری و سرو غذا استفاده می شود .

ترتیب چیدمان خط کامل سلف سرویس بدین صورت است که کانتر قاشق و چنگال در ابتدای خط ، کانتر سرد ، سپس کانتر گرم و کانتر ساده و در نهایت کانتر صندوق می باشد که بر مبنای نیاز رستوران ها تعداد دستگاه ها نیز متغیر می باشد .

16 ) انواع ظروف و شف & دیش (Chef & Dish ) : ریشه کلمه chafing dish از کلمه فرانسوی chauffer به معنی گرم کردن می باشد . شفینگ دیش ها مقادیر زیادی غذا را برای مدت زمان طولانی با حداقل تنظیمات گرم نگه می دارند . این ظروف در اندازه ها و شکل های مختلف برای مصارف گوناگون طراحی شده اند . قیمت : 1میلیون و 850هزار تومان

17 ) قهوه ساز : قهوه ساز انواع مختلفی از جمله اسپرسو ، موکا فرنچ پات، کیمکس و … دارد که هر کدام قهوه ای عالی با غلظت خیلی بالا تولید می کنند .

 

جهیزات مورد نیاز برای راه اندازی رستوران و کافه صبحانه
تجهیز رستوران و کافه صبحانه

 

 

معرفی چند مورد از کافه های صبحانه دارتهران :

نداشتن زمان کافی برای صرف صبحانه ، یکی از اصلی‌ترین دلایل غافل شدن از این وعده و البته خوشمزه است . خوشبختانه کافه‌های بسیاری در پایتخت حضور دارند که در وعده صبحانه نیز از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند .

 

 

کافه رستوران ملل پل طبیعت

بدون شک همه ما پل طبیعت تهران را می‌شناسیم . پل طبیعت یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود . در حقیقت می‌توان گفت که بعد از میدان آزادی و برج میلاد ، پل طبیعت یکی از نماد های تهران به حساب می‌آید . این پل ظاهری بسیار زیبا از دور دارد . البته زمانی که بر روی آن حضور داشته باشید ، متوجه می‌شوید که چشم‌انداز پل از روی آن به‌مراتب از ظاهر بیرونی آن نیز بهتر و قشنگ تر است . بر روی پل طبیعت کافه رستوران ها ی بسیار زیادی وجود دارند . که کافه رستوران ملل یکی از معروف‌ترین کافه رستوران های پل طبیعت محسوب می شود . فضای داخلی این کافه بسیار جذاب و دوست ‌داشتنی طراحی شده است . داخل این کافه می‌توانید در کنار پنجره بنشینید و از چشم‌انداز پارک جنگلی طالقانی لذت ببرید .

منوی صبحانه کافه رستوران ملل پل طبیعت یکی از معروف‌ترین منوهای صبحانه در تهرن محسوب می‌شود . این کافه منویی بسیار مفصل را برای صبحانه ارائه می‌دهد . در این منو انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ و متنوع از جمله صبحانه انگلیسی ، انواع املت ، نان تست با پنیر پارمسان ، انواع کروسان ، کرپ و غیره به چشم می‌خورد .اگر اهل پیاده‌روی صبحگاهی در پارک طالقانی یا آب و آتش هستید ، بهتر است حتماً برای صبحانه سری به این کافه رستوران بزنید .

آدرس : تهران ، میدان ونک ، بزرگراه شهید حقانی ، خیابان شهیدی ، پارک آب و آتش ، پل طبیعت ، طبقه وسط

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۱۹۴۷۰۰

ساعت کار: همه‌روزه از ۹ صبح تا ۲۴ شب

قیمت صبحانه ها:

املت فرانسوی 30،000 تومان

تخم مرغ زده شده مخصوص 30،000 تومان

وافل 50،000 تومان

کرپ و پنکیک 45،000 تومان

املت مدیترانه ای 60،000 تومان

نیمرو اسفناج 50،000 تومان

املت قارچ 60،000 تومان

کروک مادام 90،000 تومان

بشقاب میکس 80،000 تومان

بشقاب ایرانی 80،000 تومان

اگ ببندیکت 50،000 تومان

املت تنوری 60،000 تومان

املت سبز 60،000 تومان

 

 

کافه شمرون

اگر ساکن پایتخت باشید ، حتماً نام شمرون کباب را شنیده‌اید . شمرون کباب بام لند یا میدان تجریش شهرت بسیاری دارند . البته در نظر داشته باشید که این رستوران فقط کباب سرو نمی‌کند . صبحانه‌های کافه شمرون ، یکی از معروف‌ترین منوهای صبحانه در تمام پایتخت محسوب می‌شود . اگر صبح زود قصد دارید در دربند و درکه پیاده‌روی کنید یا از دوچرخه‌سواری کنار دریاچه چیتگر لذت ببرید ، می‌توانید سری به کافه شمرون بزنید . صبحانه کافه شمرون به‌صورت بوفه یا همان سلف‌سرویس ارائه می‌شود . در این بوفه هر آنچه که تصور کنید وجود دارد . در کافه شمرون انواع نان تازه ، انواع پنیر ، کره ، خامه ، سرشیر ، حلوا ، ارده ، میوه‌های تازه ، غذاهای گرم همانند خوراک سوسیس ، سوفله ، کیک یزدی ، کیک صبحانه و موارد زیاد دیگری را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد .

در بین شعب مختلف کافه شمرون ، شعبه الهیه فضای بسیار زیبایی دارد . در حقیقت کیفیت و تنوع منوی تمام شعب تقریباً یکسان است . با وجود این فضای بیرونی کافه شمرون الهیه به‌مراتب زیباتر است . پس بهتر است کافه شمرون الهیه را در لیست بهترین کافه های صبحانه دار تهران قرار دهیم . همچنین می‌توانید کافه شمرون تجریش و بام لند را نیز در لیست ذهنی خودتان قرار دهید .

آدرس: الهیه ، خیابان تختى ، نبش بن بست لاله ، خانه فرهنگ خیام

شماره تماس: ۰۲۱۸۸۲۳۰۹۳۰

ساعت کار : ۸ تا ۱۱ صبح برای صبحانه

• صبحانه و برانچ

خاچاپوری ۹۶ تومان

صبحانه محلی گرجی. خمیر، پنیر پیتزا، تخم‌مرغ

• صبحانه و برانچ

صبحانه انگلیسی ۱۴۷ تومان

فرانکفورتر،خوراک لوبیا،تخم مرغ، بیکن، قارچ ،سیب زمینی، لیمو

• صبحانه و برانچ

نیمرو با سوسیس ۱۲۸ تومان

سوسیس فرانکفورتر. سالاد. سیب زمینی. قارچ. لیمو

• صبحانه و برانچ

اسکرمبلد اگز با بیکن۱۳۴ تومان

تخم مرغ. بیکن گوساله. سالاد. سیب زمینی. قارچ. لیمو

• صبحانه و برانچ

املت تهرانی۸۷ تومان

تخم مرغ. پوره گوجه. ریحان . لیمو

• صبحانه و برانچ

املت قارچ اسفناج۸۹ تومان

تخم مرغ. قارچ و اسفناج. سالاد. سیب زمینی. قارچ. لیمو

• صبحانه و برانچ

بشقاب ایرانی۹۷ تومان

پنیر. ریحان. گوجه. خیار. گردو. میوه فصل. هندوانه

• صبحانه و برانچ

بوفه صبحانه۱۹۸ تومان

بوفه صبحانه پنجشنبه و جمعه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ در شعبه باملند برقرار است.…

• صبحانه و برانچ

کرپ نوتلا۹۸ تومان

نان کرپ. موز. کرم شکلات

• صبحانه و برانچ

پنکیک۹۸ تومان

پنکیک. موز . میپل

• صبحانه و برانچ

خاچاپوری۹۶ تومان

صبحانه محلی گرجی. خمیر، پنیر پیتزا، تخم‌مرغ

 

 

کافه سبوس

کافه سبوس یکی از کافه‌ های زیبا ولاکجری شمال شهر محسوب می‌شود . این کافه در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می باشد . حتی می‌توان گفت که در ایام تعطیلات ، غروب‌ها و روزهای آخر هفته ، به‌سختی میز و صندلی خالی در این کافه پیدا می‌شود . این کافه فضایی آرام و دوست‌داشتنی دارد . فضای این کافه بسیار شیک بوده و به‌خوبی طراحی شده است . این کافه در سه وعده صبحانه ، نهار و شام از مهمانان خود پذیرایی می‌کند . کافه سبوس در هر سه وعده حسابی سنگ تمام گذاشته است .

مشتریان این کافه از آن کاملاً راضی هستند و نظرات مطلوبی را می‌توانید درباره این کافه مشاهده کنید . کافه سبوس جزء معدود کافه‌هایی است که نان تازه برای صبحانه خود سرو می‌کند . این کافه دارای یک تنور سنتی است و نان داغ و تازه را هنگام صبحانه به مشتریان خود ارائه می‌دهد . صبحانه کافه سبوس فقط محدود به روزهای تعطیل نیست . شما هر روز می‌توانید از منوی صبحانه این کافه استفاده کنید . در ضمن قهوه‌های دمی این کافه نیز شهرت بسیاری دارند . در کنار  منوی ساده صبحانه ، انواع املت ، وافل ، تست فرانسوی دارچینی ، کروسان ، کرپ و قهوه‌های متنوع نیز سرو می‌شود .

آدرس : تهران ، چهارراه پارک وی ، ابتدای بزرگراه چمران ، ابتدای خیابان الف ، جنب رستوران ریواس

شماره تماس: ۰۲۱۲۲۰۱۰۰۳۹

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۱ شب | ساعت ارائه منوی صبحانه و برانچ از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ ظهر

فینگر فود : انواع ساندویچ صبحانه بین 50 تا 200 تومان

– انواع شیک ها

وانیل اسپرسو : 100 تومان

کوکی باکس شیک 110 تومان

شکلات 95 تومان

– کیک ها

پوند کیک کرن بری 150 تومان

کیک سیب وگردو 120 تومان

برانی 90 تومان

چیزکیک روز 120 تومان

کوکی 60 تومان

کیک هویج 60 تومان

نوتلا 80 تومان

کیک پودینگ شکلات 110 تومان

پای سیب 100 تومان

کیک تیرامیسو 100 تومان

– نوشیدنی گرم

چای 50 تومان

دریپ 60 تومان

قهوه تلخ 80 تومان

هات چاکلت 90 تومان

کاپوچینو 90 تومان

شیرگرم وعسل 80 تومان

قهوه تازه دمی 80 تومان

لاته 60 تومان

پرس کافی 60 تومان

موکا 80 تومان

آمریکانو 65 تومان

قهوه ترک 80 تومان

اسپرسو 70 تومان

– انواع نوشیدنی سرد

آب سیب 60 تومان

آب پرتقال 60 تومان

لایم مینت فراست 60 تومان

دیتاکساب خیار لیمو نعناع 80 تومان

دیتاکساب پرتقال لیمو نعناع 80 تومان

جینجر لموناد 70 تومان

میکس دلخواه 80 تومان

آب هویج 80 تومان

 

 

کافه ویونا پلاس

 

کافه ویونا در شهریورِ سال ۱۳۸۶ با افتتاح اولین شعبه‌اش در خیابان پاسداران تهران ، فعالیت خود را آغاز نمود . کافه‌ای که با ارائه‌ی خدمات متفاوت ، سرویس‌دهی عالی و کیفیت بالا ، مطابق با استانداردهای بین‌المللی ، به سرعت جای خود را در میان کافه‌نشین‌ها باز کرد . اکنون با گذشت بیش از یک دهه ، کافه ویونا شعبه‌های بسیار زیادی در سرتاسر تهران و برخی شهرهای دیگر کشور دارد و پر رونق‌تر از گذشته ، به کارش ادامه می‌دهد .

صبحانه یکی از مهمترین وعده‌های غذایی است . خوردن صبحانه‌ی سالم، مقوی و خوشمزه ، روزتان را می‌سازد و سرحال و پر انرژی به تمام فعالیت ‌هایتان خواهید رسید. اگر به دنبال یک وعده‌ ی پروتئینی فوق‌العاده‌ برای شروع روز خود هستید ، به نزدیک‌ترین شعبه‌ی کافه ویونا سر بزنید . املت‌های خوش‌طعمِ کافه ، نیمرو ، کرپ و پنکیک ، انواع کروسان ، کروک مادام و بشقاب‌های مخصوص صبحانه منتظر شما هستند !

آدرس : تهران، بزرگراه شهید حقانی، خیابان شهیدی، انتهای کوچه کمان، پارک آب و آتش

شماره تماس : 02143937

ساعت کار : همه روزه از ۸ صبح تا ۲۴ شب

قیمت صبحانه ها:

املت فرانسوی 45،000 تومان

تخم مرغ زده شده مخصوص 45،000 تومان

وافل 55،000 تومان

کرپ و پنکیک 45،000 تومان

املت مدیترانه ای 65،000 تومان

نیمرو اسفناج 55،000 تومان

املت قارچ 70،000 تومان

کروک مادام 100،000 تومان

بشقاب میکس 85،000 تومان

بشقاب ایرانی 85،000 تومان

اگ ببندیکت 55،000 تومان

املت تنوری 70،000 تومان

املت سبز 70،000 تومان

 

تهیه و تنظیم : سوفیا الله بخشی

2 دیدگاه‌ها

  1. ریحانه علیزاده می گوید:

    سلام
    معرفی خوبی بود. بعضی از این محصولات رو ندیده بودم، ممنون که باعث شدید با این محصولات آشنا بشیم.

    فروردین 14, 1403 پاسخ
    • مدیر سایت می گوید:

      سلام و احترام ، متشکریم از شما دوست عزیز

      فروردین 15, 1403 پاسخ

ترک نظرات