تقویت وفاداری مشتریان با ایده‌های هوشمندانه و کم‌هزینه

ایجاد وفاداری مشتریان هیچ‌وقت نباید از مد بیفتد، اما گاهی اوقات نیاز دارید که روش خود را تغییر دهید. خوشبختانه ما چند ایده ساده و کم‌هزینه برای قدردانی از مشتریان داریم که می‌تواند به شما کمک کند تا مشتریان وفادار (و حتی مشتریانی که به‌زودی وفادار می‌شوند) را مانند کسانی که واقعاً برای کسب‌وکار شما ارزشمند هستند، را حفظ و خشنود کنید. در نهایت، مشتریان خوشحال، کشوهای پر از پول را هم خوشحال‌تر می‌کنند!

در ادامه 32 ایده مقرون‌به‌صرفه آورده شده است که تیم‌های شما می‌توانند از آن‌ها برای ساخت برنامه قدردانی از مشتریان استفاده کنند.

 

 

ایده‌های قدردانی از مشتریان برای استفاده در رستوران و فست فود و فروشگاه‌ها

 

 1. تمرکز بر ژست‌های کوچک

گاهی اوقات، همین ژست‌های کوچک هستند که بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کنند. ارزان‌ترین راه برای نشان دادن قدردانی از مشتریان این است که همیشه خدمات عالی به مشتری ارائه دهید. مطمئن شوید که ژست‌های کوچک روزانه را نادیده نمی‌گیرید. اقداماتی مانند سلام کردن به مشتریان هنگام ورود و خداحافظی هنگام خروج (حتی اگر بدون خرید بیرون بروند)، فضایی دوستانه ایجاد می‌کند که مشتریان آن را متوجه می‌شوند.

همچنین فراموش نکنید که هنر گفتگو را به کار ببرید. در دوره های آموزشی خود، از فروشندگان بخواهید که آرام باشند و با مشتریان خود مکالمه کوتاه برقرار کنند.

 

 

ارتباط خوب با مشتریان

 

 

 نکته اضافی:

از سیستم های CRM خود استفاده کنید تا اطلاعات مشتری را یادداشت کنید و به فروشندگان کمک کنید تا هر بار که مشتری وارد فروشگاه شد، تجربه‌ای شخصی‌سازی‌شده برای او فراهم کنند. برای مثال، فروشندگان شما می‌توانند دفعه بعد که مشتری تسویه حساب می‌کند، او را با پرسیدن از تجربه او در مورد آخرین خریدش از یک بطری شراب خاص، یا اینکه آیا آن لباس آبی که ماه گذشته خرید، پوشیده یا خیر، شگفت‌زده کنند.

 

 2. یادداشت‌های تشکر بنویسید

برای اینکه به مشتریان نشان دهید که از آن‌ها برای حمایت‌شان از کسب‌وکار شما قدردانی می‌کنید، از فروشندگان بخواهید یک یادداشت تشکر آماده را در کیف خرید مشتریان قرار دهند.

مشتریان نه تنها از این ژست گرم قدردانی خواهند کرد، بلکه شما می‌توانید این فرصت را برای درج اطلاعات تماس کسب‌وکارتان، حساب‌های اجتماعی و دعوت آن‌ها به بازدید دوباره استفاده کنید.

 

 3. برای آن‌ها یک چک‌ باران بدهید

به‌طور سنتی، rain check (چک باران) بلیطی است که برای استفاده در آینده داده می‌شود وقتی یک رویداد به دلیل باران لغو یا به تعویق می‌افتد. اما می‌تواند راهی عالی برای تشویق  و بازگرداندن مشتریانی باشد که دست خالی از فروشگاه خارج می‌شوند . چند روش برای انجام این کار وجود دارد. اگر مشتری چیزی که به دنبالش بوده پیدا نکرده، از فروشندگان بخواهید آدرس ایمیل او را بپرسند (اگر از قبل ندارید) و پیشنهاد دهید که زمانی که محصول دوباره موجود شد به او ایمیل بزنید  .

نکته مهم این است که نگذارید مشکل موجودی شما مانع از فروش شود. اگر مشتری به این گزینه علاقه ندارد، اینجا جایی است که یک کوپن به کمک شما می‌آید. کوپن به آن‌ها تخفیفی برای همان محصول یا محصول مشابه می‌دهد. این نوعی عذرخواهی از آن‌ها برای ناامیدی‌شان است و آن‌ها را تشویق می‌کند تا دوباره بیایند و محصول مورد علاقه‌شان را بخرند.

با استفاده از پلتفرم CRM، می‌توانید چیزی حتی بهتر از یک چک باران به آن‌ها بدهید: یک سفارش ویژه که محصول مورد نظر آن‌ها را به سفارش خرید بعدی شما اضافه می‌کند. این روش به کارکنان شما این امکان را می‌دهد که حتی اگر کالای مورد نظر مشتری فروخته شده باشد، باز هم فروش را انجام دهند.

 

 4. نکات و توصیه‌های کارشناسانه رایگان

مشتریان خود را با ارسال ایمیل‌هایی که به آن‌ها توصیه‌های کارشناسانه و مفید ارائه می‌دهند، خوشحال کنید. آیا فروشگاه کفش دارید؟ نکاتی درباره چگونگی مراقبت از کفش‌ها به اشتراک بگذارید. فروشگاه لباس؟ نکات پاک‌کردن لکه از پارچه‌های ظریف را ارائه دهید. کلید این است که نکات و ترفندهای خود را شخصی‌سازی کنید تا مشتریان بیشتر با فروشگاه شما درگیر شوند.

 

 5. کالاهای محلی را به اشتراک بگذارید

این ایده به نفع مشتریان، جیب شما و کسب‌وکارهای همسایه است.

شاید شما یک مهدکودک سگ دارید که خدمات آرایش سگ ارائه نمی‌دهد، اما می‌دانید که فروشگاه The CRMh Poodle در نزدیکی شما این خدمات را ارائه می‌دهد. با آن‌ها تماس بگیرید و ببینید آیا علاقه‌مند به همکاری و ارائه یک کد تخفیف یا گواهی مخصوص به شما هستند یا خیر. دفعه بعد که مشتریان سگ‌های خود را تحویل می‌گیرند، به آن‌ها بگویید که شما با CRMh Poodle همکاری می‌کنید تا بهترین خدمات ممکن را به آن‌ها ارائه دهید. می‌توانید این کد را مستقیماً به آن‌ها بدهید یا آن را به رسید پرداختشان اضافه کنید. این یک موقعیت برد-برد برای همه است.

 

 6. اطلاعات محلی را به اشتراک بگذارید

با ارائه دانش و اطلاعات محلی، از مشتریان خود قدردانی کنید. اما به‌جای به اشتراک گذاشتن نکات و توصیه‌هایی که به تجارت شما مربوط است، به مشتریان خود توصیه‌های داخلی در مورد محله خود بدهید.

با کارکنان خود مشورت کنید تا درباره محله‌هایی که فروشگاه‌های شما در آن‌ها واقع شده است، اطلاعات به دست آورید. سپس از تیم بازاریابی بخواهید که این اطلاعات را به صورت بروشورهای خوانا و جذاب جمع‌آوری کنند. حتماً نام فروشگاه خود را در کنار سایر جاذبه‌ها درج کنید. این بروشورها را در فروشگاه‌های مربوطه قرار دهید و کارکنان آن‌ها را در سبد خرید مشتریان قرار دهند. اگر چندین شعبه در یک شهر دارید، از این بروشورها برای ترغیب مشتریان به بازدید از همه شعب خود استفاده کنید.

 

 7. گذاشتن آب‌نبات در محل صندوق

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، قدردانی از مشتریان همیشه نباید به شکل تخفیف‌ها و تبلیغات باشد. گاهی اوقات شیرین کردن روز مشتریان با یک تکه آب‌نبات کافی است. ارائه آب‌نبات‌های بسته‌بندی‌شده در پیشخوان فروشگاه می‌تواند لبخند به لب آن‌ها بیاورد.

 

 8. یک هدیه رایگان به آن‌ها بدهید

موجودی اضافی خود را منتقل کنید و مشتریان را با ارائه کالاهای فروخته نشده به‌عنوان هدیه رایگان خوشحال کنید. به‌عنوان مثال، شامپوی بنفش مخصوص سگ‌ها که هرگز در فروشگاه حیوانات شما فروخته نشد؟ آن بطری‌ها را به مشتریانی که بیش از مبلغ خاصی خرید می‌کنند، هدیه دهید. حتی اگر چیزی باشد که خودشان خریداری نمی‌کردند، آن‌ها از این حرکت قدردانی خواهند کرد و شاید با محصولی جدید آشنایی پیدا کنند که واقعاً دوست داشته باشند!

 

 9. نشان دهید که به صحبت‌های آن‌ها گوش می‌دهید

آیا مدیران شما اخیراً بازخوردها و نگرانی‌های مشتریان را گزارش داده‌اند؟ این یک فرصت استثنایی برای نشان دادن قدردانی از مشتریان و اثبات این است که واقعاً به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهید.

یک ایمیل به مشتریان خود بفرستید و تغییراتی را که بر اساس نظرات آن‌ها ایجاد کرده‌اید، برجسته کنید و از آن‌ها برای کمک به بهبود کسب‌وکار خود تشکر کنید. این کار شما را به‌عنوان صاحب کسب‌وکاری که واقعاً به مشتریان خود اهمیت می‌دهد و به نظرات آن‌ها گوش می‌دهد، معرفی می‌کند که در دنیای بازاریابی مانند طلا ارزش دارد.

 

 10. برگزاری یک روز فروش ویژه برای قدردانی از وفاداری مشتریان

فروش‌های ناگهانی راهی عالی برای افزایش درآمد در فصل‌های کندتر هستند. چرا این فرصت را به یک روز قدردانی از مشتریان تبدیل نکنیم؟ کل مشتریان خود را به یک حراج به افتخار آن‌ها دعوت کنید.

برای جذاب‌تر کردن رویداد، به آن‌ها انگیزه‌ای اضافی بدهید که اگر یک دوست را به رویداد دعوت کنند، پاداش بیشتری دریافت کنند. ایمیلی به مشتریان ارسال کنید و از وفاداری آن‌ها تشکر کنید و آن‌ها را به حراج دعوت کنید. مطمئن شوید که ایمیل شامل زمان فروش، میزان تخفیف و درصد اضافی است که در صورت آوردن یک مهمان دریافت می‌کنند.

ایده‌های بازاریابی تشویقی برای مشتریان

 

 11. یک مشتری روز انتخاب کنید

از آنجا که پیگیری فروش با سیستم CRM شما بسیار آسان است، چرا از این فرصت استفاده نکنید و مشتری پنجاهم روز خود را در یکی از شعب با یک تخفیف ویژه قدردانی کنید؟

مدیران خود را به انتخاب مشتری روز ترغیب کنید و با اعلام این ترفیع از طریق شبکه‌های اجتماعی، ترافیک داخل فروشگاه را افزایش دهید. سپس تیم شما می‌تواند با اجازه مشتری، عکس او را پست کنند تا بازدیدهای آینده را تشویق کنند.

 

 12. توجه ویژه به مشتریان کم‌وفادار داشته باشید

همیشه مشتریانی وجود دارند که چندین بار از فروشگاه شما بازدید می‌کنند و سپس به نظر می‌رسد که ناپدید می‌شوند. برای بازگرداندن این مشتریان به فروشگاه خود، سعی کنید یک کارت «دلتنگ‌تان هستیم» به همراه یک کد تخفیف برای آن‌ها بفرستید.

مطمئن شوید که کد تخفیف شما تاریخ انقضا دارد تا حس فوریت در آن ایجاد شود و آن‌ها ترغیب شوند زودتر به فروشگاه شما بازگردند.

 

 13. ارائه پاداش‌های تولد

بیشتر افراد از توجه به روز تولدشان قدردانی می‌کنند. این قدردانی می‌تواند به شکل تخفیف، هدایای تبلیغاتی که برند شما را تقویت می‌کند یا (بر اساس اطلاعات فروش شما) محصولات محبوب مشتریان باشد.

اگر می‌خواهید خلاقیت به خرج دهید، می‌توانید پاداش‌های خود را به شکل تجربه‌ها ارائه دهید. اگر فروشگاه شراب دارید، مشتریان وفادار را با یک جلسه چشیدن شراب پاداش دهید. اگر صاحب یک بوتیک هستید، به مشتری خود یک مشاوره شخصی در مورد کمد لباس ارائه دهید.

بهترین قسمت درباره پاداش‌های مبتنی بر تجربه این است که مشتریان را دوباره به فروشگاه شما می‌کشاند. شاید آن‌ها حتی به لطف نمونه رایگان یا مشاوره‌ای که به آن‌ها ارائه کرده‌اید، مبلغ بیشتری خرج کنند. به خاطر داشته باشید که یک تاریخ انقضا برای پاداش خود تعیین کنید تا حس فوریت ایجاد شود. معمولاً یک یا دو ماه پس از تولد آن‌ها کافی است.

 

 14. عکس‌های مشتریان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید

بیشتر افراد به نوعی از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مشتریان را تشویق کنید تا درباره کسب‌وکار یا محصولات شما در شبکه‌های اجتماعی خود پست بگذارند و در عوض فرصت این را داشته باشند که در صفحات اجتماعی شما برجسته شوند.

شما می‌توانید پست‌های محبوب مشتریان را دوباره منتشر کنید تا نشان دهید که از آن‌ها قدردانی می‌کنید.

 

 15. پیامک به مشتریان خود ارسال کنید

هیچ چیزی بهتر از پیامک برای گفتن “ما به فکر شما هستیم” نیست.

اما فقط به ارسال یک سلام بسنده نکنید. مانند سایر پیشنهادات ما، باید به مشتریان خود ارزش اضافه کنید. وقتی پیامک‌ها با ایده‌های قدردانی از مشتری که در اینجا بیان شده‌اند، ترکیب شوند، می‌توانند تاکتیکی عالی برای تبریک تولد یا سالگرد باشند.

91% از مشتریان علاقه‌مند به دریافت پیامک از فروشگاه‌ها هستند. برای مشتریان خود پیامک بفرستید و به آن‌ها تبریک بگویید و بگویید که پاداش کوچکی برای آن‌ها در فروشگاه، از طریق پست یا در ایمیل‌شان منتظر است. با CRM، می‌توانید کمپین‌های پیامکی شخصی‌سازی شده برای ارسال پیشنهادات ویژه و پیشنهادات محصول به مشتریان خود ایجاد کنید.

 

 16. ساخت ویدئوی تشکر

گاهی اوقات قدردانی از مشتریان فقط به معنای گفتن “تشکر” است.

از تیم‌های فروشگاه خود بخواهید ویدئوهای تشکر برای مشتریان ضبط کنند. یک ویدئوی تشکر از خرید به مشتریان جدید خود ایمیل کنید و از آن‌ها به خاطر خریدشان، چه آنلاین و چه حضوری، تشکر کنید. این کار شما را از رقبایتان متمایز می‌کند.

 

 17. ارائه پاداش‌های قدردانی در شرایط آب‌وهوای نامناسب

برای برخی از کسب‌وکارها، هوای بد به معنای کاهش فروش است. اگر یکی از شعب شما به دلیل روزهای بارانی دچار کاهش فروش می‌شود، به مشتریانی که در این شرایط نامناسب به شما مراجعه می‌کنند، نشان دهید که چقدر از آن‌ها قدردان هستید. با ارائه یک پاداش یا مشوق به آن‌ها برای خرید در این شرایط بد آب‌وهوایی، می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

 

 18. ایجاد لحظه باز کردن بسته (Unboxing Moment)

ایجاد یک لحظه باز کردن بسته با بسته‌بندی زیبا نه‌تنها مشتریان شما را شاد می‌کند، بلکه برند شما را نیز تقویت می‌کند. می‌توانید حتی یک قدم فراتر بروید و یک یادداشت دست‌نویس یا یک هدیه کوچک (اما معنادار) در بسته قرار دهید تا از مشتریان تشکر کنید.

 

 19. پاداش به نظرات خوب

احتمالاً مشتریان شما قبلاً در شبکه‌های اجتماعی درباره شما صحبت کرده‌اند. به‌عنوان یک ژست مهربانانه، می‌توانید به یک مشتری که برای شما نظر مثبتی گذاشته است، پیام بدهید و او را برای یک تی‌شرت تخفیفی یا یک جلسه چشیدن شراب رایگان دعوت کنید.

اگر کسی به شبکه‌های اجتماعی مراجعه کند تا از کسب‌وکار شما شکایت کند، این را به‌عنوان فرصتی برای یادگیری از آنچه در تجربه او اشتباه پیش رفته است استفاده کنید. آن فرد را برای جبران تجربه دعوت کنید و شاید یک پیشنهاد اضافی هم به او بدهید. این کار نشان می‌دهد که شما به نظرات مشتریان توجه می‌کنید و تلاش دارید آن‌ها را راضی نگه دارید.

 

 20. کمک به خیریه به نمایندگی از مشتریان

با کمک به یک موسسه خیریه به نمایندگی از مشتریان خود، احساس خوبی به آن‌ها بدهید.

در نهایت، این تاکتیک باعث می‌شود مشتریان احساس خوبی نسبت به خرید از فروشگاه شما داشته باشند و ممکن است آن‌ها را ترغیب کند که دفعه بعد کمی بیشتر خرج کنند. فقط مطمئن شوید که در فروشگاه یا وب‌سایت خود اطلاع‌رسانی می‌کنید که برنامه کمک به خیریه دارید و همچنین چقدر یا چه درصدی از فروش را اهدا خواهید کرد.

 

 21. ارسال پیام‌های متنی

آمریکایی‌ها به‌طور میانگین 5.4 ساعت در روز با گوشی همراه خود کار می‌کنند. با ارسال یک پیامک کوچک به آن‌ها یادآوری کنید که کسب‌وکار شما همچنان هست و دلتنگ آن‌ها شده است. پیامک‌ها راهی کم‌هزینه و عالی برای احیای روابط فراموش‌شده با مشتریان هستند. به یاد داشته باشید، این روش زمانی بهترین نتیجه را دارد که دلیلی برای بازگشت مشتریان ارائه کنید، مانند یک کد تخفیف یا دعوت به یک رویداد ویژه.

 

 22. نمایش نظرات خوب

با قرار دادن نظرات مثبت مشتریان در شبکه‌های اجتماعی خود و تشکر از آن‌ها، نشان دهید که قدردان نظرات خوبشان هستید.

برای حفظ فضای برند خود، تیم شما می‌تواند از ویژگی داستان‌ها (stories) در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده کند تا این پست‌ها را از پست‌های دیگر متمایز کند و همچنین برند شما بیشتر در فید دنبال‌کنندگان ظاهر شود.

 

 

 ایده‌های قدردانی از مشتریان وفادار

 

 23. توجه ویژه به مشتریان وفادار

این روش ممکن است کمی بیشتر تلاش نیاز داشته باشد، اما قطعاً مشتریان وفادار شما را به بازگشت به فروشگاه‌تان ترغیب می‌کند (در حالی که هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارد). احتمالاً شما قبلاً پیگیری می‌کنید که مشتریان شما چه چیزهایی می‌خرند، بنابراین این نکته ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همه چیز به این بستگی دارد که با این اطلاعات چه کار می‌کنید. سیستم CRM شما می‌تواند به شما در مدیریت موجودی و نظارت بر فروش کمک کند، اما آیا از آن داده‌ها برای بهبود وفاداری مشتریان و قدردانی از آن‌ها استفاده می‌کنید؟

اگر نه، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به خریدهای مشتریان وفادار خود بیندازید و آن اطلاعات را در پروفایل آن‌ها در CRM علامت‌گذاری کنید. فروشندگان خود را آموزش دهید که به اهمیت ارتباط شخصی پی ببرند: دفعه بعد که این مشتریان تسویه می‌کنند، حتماً به خریدهای گذشته آن‌ها اشاره کنید و بپرسید آیا مایل هستند با تخفیف خرید کنند.

برای مثال: اگر مشتری وفادار شما مرتباً همان بطری‌های شراب را خریداری می‌کند، به او تخفیفی برای یک بطری از شراب مورد علاقه‌اش پیشنهاد دهید. حتی اگر در فهرست خریدش نبوده باشد، ممکن است از این پیشنهاد استقبال کند. اگر هم نپذیرد، قطعاً از این توجه شما قدردانی خواهد کرد.

 

 

 24. برگزاری یک جشن قدردانی

هیچ چیز به اندازه برگزاری یک رویداد جشن‌گونه برای قدردانی از مشتریان، نشان‌دهنده تشکر شما نیست. مشتریان جدید و قدیمی خود را دعوت کنید. برگزاری یک جشن (چه به‌صورت حضوری و چه آنلاین) برای مشتریان، راهی عالی برای نشان دادن قدردانی شما از کسانی است که مدت طولانی با شما بوده‌اند.

 

 25. شروع یک برنامه وفاداری

اجازه دادن به مشتریان برای شرکت در یک برنامه پاداش وفاداری به

 آن‌ها این امکان را می‌دهد که با خرید از فروشگاه شما امتیاز کسب کنند. سپس مشتریان می‌توانند این امتیازات را برای خریدهای آینده خود بازخرید کنند.

یک برنامه وفاداری که با داده‌های CRM شما یکپارچه شده باشد، به شما امکان می‌دهد اطلاعات ارزشمندی درباره مشتریان خود جمع‌آوری کنید. برای مثال، دقیقاً خواهید دانست که مشتریان وفادار شما چه چیزی خریداری می‌کنند، چقدر خرج می‌کنند و چقدر مرتب به فروشگاه شما بازمی‌گردند.

 

 26. شروع یک لیست ایمیل اختصاصی

مردم دوست دارند احساس خاص بودن کنند یا به یک راز دسترسی داشته باشند. یک لیست ایمیل اختصاصی برای مشتریان وفادار خود ایجاد کنید که به آن‌ها دسترسی اول به رویدادهای ویژه، تخفیفات و تبلیغات بدهد. این به معنای ایجاد تخفیفات اضافی یا برگزاری رویدادهای اضافی نیست، بلکه فقط به این معناست که مشتریان وفادار شما اولین کسانی هستند که از زمان برگزاری حراج‌ها یا تخفیفات مطلع می‌شوند.

 

 27. جشن گرفتن موفقیت‌های مشتریان

قبلاً به اهمیت شناخت مشتریان خود اشاره کردیم و نمی‌توانیم به اندازه کافی بر اهمیت این موضوع تأکید کنیم. اگر کسب‌وکار شما این کار را به درستی انجام دهد، مشتریانی که فروشندگان شما با آن‌ها روابط محکمی برقرار کرده‌اند، شروع به اشتراک گذاشتن اخبار مهم زندگی خود با آن‌ها خواهند کرد.

آیا Sally در انتظار تولد فرزندش است؟ یا شاید Lisa به‌تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده باشد؟ مدیران شما باید از این فرصت استفاده کنند تا یک ایمیل یا یادداشتی به‌منظور تبریک به آن‌ها ارسال کنند و همچنین یک کد تخفیف برای قدردانی ضمیمه کنند. حتماً یک تاریخ انقضا برای آن تعیین کنید تا حس فوریت ایجاد شود.

 

 28. جشن گرفتن مناسبت‌های خاص مشتریان

آیا مشتری اخیراً به صد خرید خود رسیده است؟ آیا پنج سال است که وفادارانه به شما سر می‌زند؟ آیا سه مشتری دیگر را به کسب‌وکار شما معرفی کرده است؟ به آن‌ها نشان دهید که چقدر به کسب‌وکار آن‌ها ارزش می‌دهید و این مناسبت‌ها را با آن‌ها جشن بگیرید و پاداش دهید.

فروشندگان شما می‌توانند این مناسبت‌ها را با استفاده از سیستم CRM شما پیگیری کنند. هنگامی که مشتری به یکی از این مناسبت‌ها رسید، به آن‌ها کارت هدیه‌ای بدهید تا نشان دهید که از مشتریان خود قدردانی می‌کنید. آن‌ها نه تنها احساس خاص بودن خواهند کرد، بلکه دلیلی برای بازگشت به فروشگاه شما خواهند داشت تا از کارت هدیه خود استفاده کنند.

 

 29. به مشتریان VIP امتیازات بیشتری بدهید

برای نشان دادن قدردانی از مشتریان واقعاً وفادار، آن‌ها را به‌عنوان VIP طبقه‌بندی کنید و امتیازات بیشتری در برنامه وفاداری خود به آن‌ها بدهید. آن‌ها از این شناسایی قدردانی خواهند کرد و یک دلیل دیگر برای بازگشت به فروشگاه خواهند داشت.

برای انتخاب VIP، تیم‌ها می‌توانند یک سقف هزینه تعیین کنند. هنگامی که مشتری از این سقف عبور کرد، امتیازات اضافی به او تعلق می‌گیرد. به مشتریان اطلاع دهید تا به هیجان بیفتند و با انگیزه به هدف خود نزدیک شوند.

 

 30. سبدهای هدیه مشتریان را تهیه کنید

به مشتریان نشان دهید که ارزشمند هستند، با تهیه سبدهای هدیه کوچک برای قدردانی از آن‌ها.

اگر شما یک خرده‌فروش لوکس یا سطح بالا هستید، این سبدهای هدیه می‌تواند آغازگر روابط جدید با مشتریان باشد—راهی برای خوشامدگویی به مشتریان و نشان دادن اینکه چقدر از آن‌ها قدردانی می‌کنید.

یا اگر این روش برای برند شما کمی بی‌موقع به نظر می‌رسد، می‌توانید از این سبدها برای مشخص کردن ارتقاء مشتری به وضعیت VIP استفاده کنید.

 

 

 

سبدهای هدیه برای مشتریان
سبدهای هدیه برای مشتریان

 

 

 31. ایجاد دیوار قدردانی از وفاداری مشتریان

با ایجاد یک دیوار قدردانی از مشتریان در فروشگاه یا وب‌سایت خود، از مشتریان قدردانی کنید. این دیوار می‌تواند شامل عکس‌ها و داستان‌های مشتریان وفادار شما باشد که ارتباط آن‌ها با برند شما را برجسته می‌کند. به‌عنوان یک مزیت، این نوع طرح‌ها بسیار جذاب برای اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی هستند و می‌توانند خریداران را تشویق کنند که به شما در اینترنت اشاره کنند.

 

 32. برگزاری رویدادهای اختصاصی

یکی دیگر از راه‌های نشان دادن قدردانی به بهترین مشتریان شما، برگزاری رویدادهای ویژه فقط برای آن‌ها است. چنین رویدادهایی می‌تواند به شکل‌های زیر برگزار شود:

– دسترسی زودهنگام به حراج‌ها

– رویدادهای خرید خصوصی

– کلاس‌ها

– جشن‌های رونمایی از محصولات

– ملاقات و خوش‌وبش با صاحبان فروشگاه، طراحان و غیره.

 

این ایده‌ها به شما کمک می‌کنند تا ارتباطات عمیق‌تری با مشتریان وفادار خود برقرار کنید و آن‌ها را تشویق به بازگشت مکرر به فروشگاه‌تان کنید.

 

 

قدردانی از وفاداری مشتریان نیاز به هزینه‌های زیاد ندارد، بلکه با حرکت‌های کوچک و خلاقانه می‌توان وفاداری آن‌ها را حفظ و حتی تقویت کرد.

 

 

قدردانی از مشتریان وفادار

 

ترک نظرات