آموزش افزایش مشتریان رستوران و فست فود با استفاده از اینستاگرام

در این مقاله به آموزش کامل و کاربردی افزایش مشتریان رستوران و فست فود با استفاده از اینستاگرام خواهیم پرداخت.

با رشد تکنولوژی روابط اجتماعی وارد فصل جدید شده است. شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب مثل اینستاگرام و تلگرام در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغات بسیار موفق هستند. از این رو صاحبان مشاغل برای افزایش مشتری خود شیوه‌های متنوعی را در این شبکه اجتماعی به کار می‌گیرند. در این عصر اطلاعات می‌توان با سمت و سو دادن به هدف خود از این شبکه‌ها به نحو احسنت و ایده‌آل استفاده کرد.

سرعت بالای تبادل اطلاعات به اندازه‌ایی است که می‌توان از آن به عنوان فرصت شغلی و جذب مشتری بهره برد. این روزها با حضور پررنگ رستوران‌ها و فست‌فودها در اینستاگرام و همچنین وجود تسترهای مختلف که به جای جای ایران و حتی جهان سرک می‌کشند زمانی برای تعلل باقی نمی‌گذارد. با خلاقیت و فکرهای نو می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید و حتی از صفحه اینستاگرام خود درآمد زایی داشته باشید.

 

· رنگ‌ها و طرح‌های زیبا

در اولین فرصت صفحه‌ایی را برای خود راه‌اندازی کنید. از یک گرافیست حرفه‌ایی بخواهید لوگویی مناسب و درخور رستوران یا فست‌فود شما طراحی کند، طرحی که در ذهن فالوورهایتان نقش ببندد، وجود عکس‌های زیبا از غذاهای وسوسه‌انگیز کار شما را ساده‌تر می‌کند و باعث جذب مشتری و کنجکاوی آنها می‌شود. رنگ‌ها و طرح‌های زیبا بصورت محسوسی پیج شما را دلپذیر نموده و باعث افزایش مشتریان رستوران با استفاده از اینستاگرام خواهد شد .

 

 

استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های زیبا در اینستاگرام رستوران
استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های زیبا در اینستاگرام

 

· مورد اعتماد باشید

برای اینکه بدرخشید باید مورد اعتماد باشید. در این زمینه می‌توانید از حضور خود در محافل بین‌المللی یا مسابقات کشوری در زمینة غذا و خوراک عکس‌های خوبی تهیه کنید و یا از زبان مشتری حضوری خود نقدها و نظراتشان را در صفحه خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید از افراد نامی که به رستوران شما می‌آیند خواهش کنید از کیفیت غذاهای رستوران شما صحبت کند. با این روش درصدد ثابت کردن اعتماد مشتریان خود به دیگران قدم بر می‌دارید.

 

· از هشتگ استفاده کنید

بسیاری از افراد نه تنها در خانه و سر سفره رنگین غذا بلکه در رستوران‌ها از بشقاب رنگارنگ غذای خود عکس می‌گیرند با داشتن یک هشتگ ویژه می‌توانید از آنها درخواست کنید تا بشقاب غذای خود را با هشتگ و نام رستوران شما پست کنند. این موضوع باعث افزایش مشتریان رستوران با استفاده از اینستاگرام می‌شود.

 

· به روز و مردمی باشید

از صفحه خود فقط و فقط به عنوان منوی غذایی‌تان استفاده نکنید با موضوعاتی که در روز مردم درگیر آن هستند همراه باشید. این حرکت مردمی بودن شما را نشان می‌دهد. مطمئناً اگر از میان جامعه برای جامعه گاهی پستی درخور و شایسته بگذارید نگاه سودجویانه از روی شما برداشته می‌شود و ذات انسانیت را پرمحتواتر می‌کنید.

 

· آشپزی زنده

خیلی زیباست که در ماه یک پست از غذای منوی خود را آموزش بدهید. این کار باعث صمیمت بیشتر میان مشتری رستورانتان با شما می‌شود بخاطر اعتماد و همدلی که نشان می‌دهید. اعتماد، اعتماد می‌آورد. در این پست آموزشی شما می توانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات رستوران خود را نمایش دهید

 

آشپزی زنده در اینستاگرام رستوران و فست فود
آشپزی زنده در اینستاگرام

 

 

· پاسخ کامنت‌ها را بدهید

بهترین حسی که می‌توانید به مشتری و فالوورهای خود بدهید این است که با حوصله و صبوری تک تک کامنت‌ها را جواب دهید. جمله معروف « وقت، طلاست» را به خاطر بسپارید و ببینید که طلایی که به پای مشتریان می‌ریزید چطور شما را ارزشمند می‌کند.

 

· نظارت مداوم بر پست‌ها

شما با در نظر گرفتن تعداد لایک‌ها و کامنت‌ها می‌توانید متوجه این موضوع شوید که اکثر مخاطبین‌تان خانم هستند یا آقا و چه روز و چه ساعت‌هایی و یا کدام پست‌ها حائز اهمیت هستند.

 

 

نظارت مداوم بر پست‌های صفحه اینستاگرام رستوران
نظارت مداوم بر پست‌های صفحه اینستاگرام

 

· معرفی کادر رستوران

معرفی کادر رستوران و تخصص هر کدام در زمینه‌ی مربوطه، صداقت شما را می‌رساند. در کنار صداقت وجود تیم کاری که با جان و دل برای مشتری‌های خود وقت می‌گذارد، گرمی و صمیمت شما را با فالوورها و مشتریانتان چند برابر می‌کند.

 

· مسابقه بگذارید

حس رقابت در همه انسانها وجود دارد و کسانی که به رستوران‌های مختلف می‌روند طعم و رنگ‌های زیادی را می‌بینند و تجربه می‌کنند. شما می‌توانید با برگزاری یک مسابقه عکاسی و عنوان نکات مهم غذای موردنظر جایزه‌ای در نظر بگیرید و در نهایت پس از ارسال عکس‌ها و نکته‌ها با نظرسنجی فالوورها برنده را اعلام کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید یک وعده غذایی دو نفره رایگان را جایزه در نظر بگیرید.

 

· به انتقادها توجه کنید

وجود منتقدین همیشه باعث پیشرفت و ترقی می‌شود. حتماً انتقادهای بجا و مناسب را در نظر بگیرید و برای رفع آن تلاش کنید. این موضوع باعث ترقی شما و تیم‌تان می شود. پس از رفع مشکل انتقاد شده آن را در صفحه اینستاگرام خود بگذارید تا مشتریان بدانند که نظراتشان برای شما ارزشمند است.

 

· منوی رستورانتان را ارتقا دهید

اگر در ماه یا هفته بتوانید غذای جدیدی را به منوی خود اضافه کنید و آن را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید باعث کنجکاوی فالوورهای خود برای غذای جدید می‌شوید، این امر حضور آنها را در رستوران بیشتر می‌کند.

با توجه به نکات گفته شده و فکر خلاقانه مطمئن باشید تعداد مشتری‌هایتان روز به روز افزایش می‌یابند و شما می‌توانید صفحه اینستاگرام خود را متنوع‌تر از پیش کنید.

 

تنوع منوی رستوران در اینستاگرام
افزایش تنوع منوی رستوران در اینستاگرام

 

 

 

 

زهرا ضربتی – روزنامه نگار و متخصص بازاریابی محتوایی

ترک نظرات