معرفی بهترین رستوران های اصفهان

بهترین رستوران های اصفهان کدامند

در این مقاله به بررسی بهترین رستوران های اصفهان خواهیم پرداخت .کشور ایران از باستانی‌ترین کشورهای جهان است، که بناهای تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. اصفهان یکی از شهرهای دوست داشتنی ایران است که به واسطه بناهای تاریخی زیاد و معماری بینظیرش هر ساله گردشگران داخلی و خارجی پرشماری را به خود جذب می‌کند.

مطمئنا برای شما هم هنگام مسافرت پیش آمده است که برای صرف غذا به دنبال یک رستوران خوب که انتظار شما را برآورده کند باشید. ویا حتی ممکن است، بخواهید آخر هفته خود را برای صرف غذا به همراه خانواده در یک رستوران یا فست فود خوب بگذرانید. در اینجا می خواهیم به بررسی رستوران ها و تجهیزات آشپزخانه صنعتی شهر اصفهان بپردازیم؛ و سعی داریم اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

رستوران شهرزاد

معرفی بهترین رستوران های اصفهان می توان با رستوران شهرزاد که یکی از رستوران های باسابقه و خوب اصفهان است و توریست های زیادی را به خود جذب میکند شروع کرد. از دلایل محبوبیت این رستوران می توان به مواردی چون غذاهای خوب و باکیفیت، و فضای سنتی با معماری و کاشیکاری های و شیشه های زیبایی که ایران زمان قدیم را در ذهن شما تداعی میکند اشاره کرد. علاوه بر همه اینها، رستوران شهرزاد در مکان چهار باغ عباسی واقع شده است که به مکان های دیدنی اصفهان نظیر زابنده رود، پل خواجو و هتل عباسی نزدیک است.

در این رستوران بیظیر با آینه کاری های هنرمندانه، شما می توانید غذای های محبوب ایرانی، نظیر چلو کباب کوبیده، چلو جوجه کباب، انواع غذاهای دریایی و … را میل نمیایید. درضمن اینجا سالادبار و سالن مجزا برای مراسم‌هایتان و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن نیز دارد.

 

رستوران شهرزاد اصفهان
رستوران شهرزاد اصفهان

 

§ ساعت کاری: 11:30 الی 22:30

§ آدرس: اصفهان، خیابان عباس آباد، رستوران شهرزاد

§ تلفن: ۰۳۱۳۲۲۰۴۴۹۰

 

رستوران خوان گستر

خوان گستر یک مجوعه ی رستوران های زنجیره‌ای است که در اصفهان شعبه های زیادی دارد، یکی از شعبه های یکی از شعبه های این رستوران که محبوبیت بالایی هم دارد رستوران درهتل جلفا واقع شده است این رستوران یکی از بهترین رستوران های اصفهان بوده که با دکوراسیونی شیک و مجلل، فضایی تمیز و دلپذیر و همچنین غذاهای خوشمزه و لذیذ ایرانی همراه با سرویس دهی عالی مشتریان زیادی پیدا کرده است. چلو کباب کوبیده این رستوران شهرت و محبوبینت زیادی دارد که پیشنهاد میشود اگر به این رستوران رفتید امتحان کنید. بخشی از این رستوران به صورت سلف سرویس است و انواع سالادها و غذاهای گیاهی را برای افرادی که رژیم غذایی دارند ارائه میکند.

 

رستوران خوان گستر اصفهان
رستوران خوان گستر اصفهان

 

§ آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، هتل جلفا، رستوران خوان گستر

 

رستوران جارچی باشی

رستوران جارچی باشی اصفهان یک رستوران با فضای سنتی و قدیمی است که در یک حمام تاریخی با قدمت حدود 400 سال واقع شده است. کاشی گاری های فیروزه ای و زیبای این بنای تاریخی بسیار چشم نواز است که غذا خوردن را برای شما دلپذیرتر می‌کند. علاوه بر این در طول هفته و در بعضی از روزها اجرای موسیقی زنده هم در این رستوران برگذار می‌گردد که فضای زیبا و تاریخی این مکان را با موسیقی سنتی ایرانی دلنشین تر می‌کند. از غذاهای این رستوران می‌توان به بریان، چلو کباب کوبیده، جلو جوجه و سایر غذاهای ایرانی اشاره کرد.

 

رستوران جارچی باشی اصفهان
رستوران جارچی باشی اصفهان

 

§ آدرس: اصفهان، خیابان سپه، خیابان حکیم، کوچه هفتم (کوچه باغ قلندرها)، مجموعه تاریخی اقامتی ملک سلطان جارچی باشی

 

رستوران بریانی اعظم

بدون شک غذای بریانی، یکی از غذاهای معروف اصفهان است که مردم تعصب خاصی نیز روی آن دارند، بنابراین اگر می خواهید با سبک غذای اصفهانی آشنا بشوید، خوردن بریانی بهترین راه است، که بهترین رستورانی هم که در این سبک غذا می توان معرفی کرد رستوران بریانی اعظم است. بریان که به اشتباه به بریانی معروف شده است. غذایی چرب و گوشتی است که از گوشت چرخکرده بره یا گوسفند تهیه شده و مثل کله پاچه، رستورانی مخصوص به خود دارد.

در بین تمام رستوران های بریانی اصفهان، بریانی اعظم با قدمت و کیفیت بالایی که دارد شهرت زیادی پیدا کرده و بهترین مکان برای امتحان کردن این غذای سنتی است. در این رستوران بریان معمولا همراه با نان تافتون یا سنگک تازه، سبزی خوردن و دوغ سرو می شود که ترکیبی بی نظیر و خوشمزه به وجود می آورد. بریانی اعظم سه شعبه در اصفهان دارد: یکی در دروازه دولت، ابتدای چهارباغ عباسی قرار دارد و فقط به صورت بیرون بر سرویس دهی می کند. اما دو شعبه دیگر در خیابان مسجد سید و خیابان کمال اسماعیل قرار دارند و فضای مکفی برای نشستن و غذا خوردن هم دارند.

 

رستوران بریانی اعظم اصفهان
رستوران بریانی اعظم اصفهان

 

 

کافه رستوران هرمس

علاوه بر رستوران های سنتی، جا دارد چند فست فود بسیار مشهور را هم در لیست بهترین رستوران های اصفهان به شما معرفی کنیم. کافه رستوران هرمس رستورانی ایتالیایی در اصفهان است که بیش از هر چیز به خاطر استیک های لذیذ و خوشمزه اش شهرت پیدا کرده است. فضای شیک و مبلمان مدرن این رستوران هم مزید بر علت شده تا بسیاری از اهالی اصفهان و همین طور مسافران این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنند. جالب است بدانید که این کافه رستوران هم در منطقه جلفا و در کوچه کلیسای وانک قرار گرفته است و همین موضوع باعث استقبال بیشتر گردشگران و توریست ها به آن شده است.

 

کافه رستوران هرمس اصفهان
کافه رستوران هرمس اصفهان

 

§ آدرس: اصفهان، خیابان نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، کوچه میدان جلفا، کافه رستوران هرمس

 

فست فود آرابو

فست فود آرابو در منطقه جلفا که یک منطقه ارمنی نشین است واقع شده، در کل منطقه جلفا مملو از رستوران و فست فود هایی است که جزو بهترین های اصفهان می‌باشند. و اکثرا ساندویجی هایی هستند که با فضایی کوچک حال و هوای زمان های گذشته را در ذهن شما تداعی می‌کند. اگر طالب همچین فضایی با ساندویج های خوشمزه هستید حتما سری به جلفا بزنید.

 

فست فود آرابو اصفهان
فست فود آرابو اصفهان

 

§ آدرس: اصفهان، خیابان حکیم نظامی، نظر میانی، کوچه کلیسای وانک، فست فود آرابو

 

رستوران سنتی نقش جهان

 

مسجد شیخ لطف الله یکی از مسجدهای تاریخی و شناخته شده شهر اصفهان، در ضلع شرقی میدان نقش جهان، اصفهان است که رستوران سنتی نقش جهان در کنار این مسجد واقع شده است. سفرع خانه و رستوران سنتی نقش جهان با تلفیق معماری سنتی ایرانی با نعماری نوین سبک و فضای خاصی را برای مشتریان خود ایجاد کرده تا شما بتوانید علاوه بر صرف غذا در این رستوران محیطی آرامش بخش را تجربه کنید، که با پخش موسقی اوقات فراقت خوشی را نیز برای شما فراهم میکند.

 

رستوران سنتی نقش جهان اصفهان
رستوران سنتی نقش جهان اصفهان

 

آدرس: جنب مسجد شیخ لطف الله، داخل بازار

تلفن: ۰۳۱۳۲۲۱۹۰۶۸

 

کافه رستوران آرک. آ

 

کلیسای زیبای وانک یک مکان تاریخی در شهر اصفهان است که در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است، که شما پس از بازدید از این مکان زیبا می‌توانید به کافه رستوران آرک.آ رفته و از نوشیدنی‌ای تازه و غذاهای خوشمزه این مکان چشم نواز استفاده کنید. کافه رستوران آرک.آ نه تنها منویی خوب و سوسه انگیز دارد بلکه دارای محیطی فوق العاده و چشم نواز است که غذا خوردن در این محیط را برای مشتری لذت بخش تر میکند. نکته ای که هست اینکه، با توجه به استقبال خوب مشتریان از این رستوران نیاز است جهت حضور در این مکان از قبل به صورت تلفنی هماهنگ شده و میز رزرو شود تا دچار معطلی نشوید.

 

کافه رستوران آرک. آ اصفهان
کافه رستوران آرک. آ اصفهان

 

آدرس: محله جلفا،روبروی کلیسای وانک

تلفن: 03136290920

 

کافه رستواران هوگر

 

کافه رستوران هوگر دارای غذاهای سنتی و کافی شاپ‌های حرفه‌ای و تجهیزات آشپزخانه صنعتی بروز است که درون عمارت تاریخی دهدشت واقع شده است. این رستوران که در عمارتی به وسعت فرهنگ و هنر نصف جهان واقع شده است با حرفه‌ای ترین آثار کلاسیک و رستورانی منحصر به فرد لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

همچنین شربت های خوش طعم و دمنوش های خاص و منطبق با سلیقه شما تنوع بالایی به مواد غذایی داده است. در اینجا شما همچنین می توانید انواع گیاهان دارویی را نیز استفاده کنید.

 

کافه رستواران هوگر اصفهان
کافه رستواران هوگر اصفهان

 

آدرس: دروازه دولت – خیابان باب الرحمه- کوچه شماره ۱

تلفن: ۰۹۱۳۴۲۰۸۰۰۴

 

کافه رستوران سنتی آزادگان

هنگامی که وارد سرای سنتی حاجی میرزا می‌شوی، احساس میکنی که وارد یک مغازه عتیقه فروشی شده‌ای و تابلو ورودی اشتباه است. اما با عادت کردن به محیط و کمی دقت متوجه میشوی که وارد کافه رستوران سنتی آزادگان یا سراری حاجی میرزا شده‌ای.

این دکوراسیون را صاحب رستوران طی سالها با ذوق و شوق فراوان جمع آوری کرده و حاظر به فروش آنها هم نیست. شاید جالب باشد بدانید این قهوه خانه ابتدا در زمان صفویان ساخته شد و در ابتدا خسته خانه یعنی جایی که مردم برای رفع خستگی به آنجا می‌رنود نام گرفت. و کم کم به نام های سرای طوطی، چایخانه و قهوه خانه تغییر نام پیداکرد. و در حال حاظر به نام سرای حاجی میرزا معروف است.

 

کافه رستوران سنتی آزادگان اصفهان
کافه رستوران سنتی آزادگان اصفهان

 

آدرس: میدان امام، به سمت سر در قیصریه، سرای حاج میرزا، قهوه خانه حاج میرزا

تلفن: 031۳۲۲۱۱۲۲۵

 

کافه رستوران مس و قالی

 

کافه رستوران مس و قالی در شهر اصفهان و در خیابان سپاه واقع شده که فضایی جالب و سنتی را برای مشتریان خود فراهم آورده است که شما می‌توانید در آنجا لحظات خوش و خاطره انگیزی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

 

کافه رستوران مس و قالی اصفهان
کافه رستوران مس و قالی اصفهان

 

تلفن: ۰۳۱۳۲۲۲۲۷۶۴

 

فرنی حافظ

فرنی یک از دسرهای خوشمزه ایرانی است که در شهر اصفهان طرفداران زیادی دارد، مواد اصلی تشکیل دهنده این دسر عبارت اند از: شیر، شکر، آرد برنج و گلاب.

فرنی یک غذای ارزان و خوشمره است که خیلی ها آن را به عنوان صبحانه و یا یک میان وعده گرم و خوشمزه میل میکنند.

به دلیل محبوبیت این دسر در شهر اصفهان، مغازه‌های زیادی در سرتاسر این شهر هستند که شما می توانید فرنی را از آنجا تهیه کنید. یکی از معروف ترین این مغازها فرنی حافظ است که فرنی های بسیار خوشمزه‌ با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

 

فرنی حافظ اصفهان
فرنی حافظ اصفهان

آدرس: اصفهان، خیابان حافظ

تلفن تماس: 03132212791

ترک نظرات