معرفی انواع دستگاه های قهوه ساز

سالهاست که دستگاه های قهوه ساز ، مورداستفاده بسیاری از دوست داران قهوه در خانه و محل کارشان است . از دیرباز در کشور ما ذائقه ی مردم ، مصرف چای بوده است . اما این بدین معنا نیست که چای و قهوه در مقابل هم قرار می گیرد ، بلکه پر واضح است که هر دو ، طرفداران خاص خودشان را دارند . به همین دلیل است که دهه های متمادی است که مردم سراسر جهان ، عصرانه های مختص به نوشیدن چای یا قهوه را در برنامه روزانه شان گنجانده اند . در راستای رشد جمعیت طرفدار مصرف قهوه در کشور بد نیست مصرف کنندگان قهوه و خریداران تجهیزات کافی شاپ با انواع دستگاه قهوه ساز آشنا شوند .

1) قهوه ساز فیلتر دار

قهوه ساز های فیلتر دار در تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارای حجم های مختلفی است و کار با آنها بسیار ساده است . این قهوه جوش ها با عنوان قهوه ساز قطره ای هم در بازار موجد است . در این دستگاه می توان به جای فیلتر آن ، از فیلترهای کاغذی یک بار مصرف هم استفاده کرد که بهداشتی هم می باشد . پس از ریختن قهوه و آب درون دستگاه ، آب شروع به گرم شدن کرده و کم کم به فیلتر حاوی قهوه اضافه می شود . پس در اینجا شما نیاز نیست که آب را جداگانه بجوشانید .

2) قهوه ساز خلاء یا وکیوم

به دلیل شباهت قهوه ساز خلاء و بِشِر آزمایشگاهی ، هنگام کار با آن حس انجام فعالیت های لابراتواری به شما دست خواهد داد . این دستگاه دارای دو محفظه می باشد و به کمک خلاء قهوه آماده می شود . به همین دلیل است که آن را قهوه ساز خلاء می نامند .

3) اسپرسو ساز

اسپرسو ساز در تجهیزات آشپزخانه صنعتی، آب جوش را با فشار خیلی زیاد از بین دانه های ریز قهوه آسیاب شده می گذراند . قهوه اسپرسو غلیظ تر از قهوه های دیگر بوده و پایه نوشیدنی های دیگری مانند کافه لاته و کاپو چینو است . انواع مختلفی از دستگاه اسپرسو ساز ساده و پمپ دار وجود دارد که نوع حرفه ای آن به مراتب گران تر از انواع دیگر است .

 

معرفی دستگاه اسپرسو ساز
دستگاه اسپرسو ساز

 

4) نسکافه ساز

نسکافه ساز یکی از رایج ترین دستگاه ها برای درست کردن قهوه است . با این دستگاه می توان انواع قهوه و هات چاکلت را تهیه کرد . نسکافه ساز تک فنجانه می تواند به راحتی برای استفاده روزانه شما مناسب باشد .

5) موکاپات

موکاپات در تجهیزات آشپزخانه صنعتی یک نوع اسپرسوز ساز رو گازی است . از موکاپات برای تهیه قهوه بیشتر به حالت نوستالژیک استفاده می شود . هر چند فشار آب در موکاپات کمتر از فشار اسپرسو ساز برقی است اما در این دستگاه نیز همانند اسپرسو ساز ، با آب و بخار تحت فشار ، عمل عصاره گیری قهوه را انجام می دهد . این دستگاه دارای سه بخش است . قسمت پایین دستگاه مخزن آب است . قسمت میانی جای پودر قهوه است . قسنت بالایی هم جای اسپرسو نهایی است . آب و پودر اسپرسو را در مخزن های اختصاصی خود ریخته و موکاپات را روی شعله قرار دهید . آب موجود در مخزن پایین ، بخار می شود و به قسمت میانی نفوذ می کند و از میان پودر های اسپرسو می گذرد و نوشیدنی نهایی در مخزن بالایی در مخزن بالایی تشکیل می شود .

6) اسپرسو ساز دستی

دستگاه های اسپرسو ساز همگی برقی بوده با این تفاوت که اسپرسو ساز دستی بدون نیاز به برق و با کمک نیرویی که توسط دست به اهرم های آن وارد می شود کار می کند . این دستگاه تنها برای جوش آوردن آب به انرژی حرارتی نیاز دارد و فشار مورد نیاز برای عبور آب از میان قهوه ، توسط نیروی مکانیکی ناشی از قدرت دست تأمین می شود . بنابراین قهوه ای که با این روش تهیه می شود مسلماً لذت بخش خواهد بود .

 

معرفی اسپرسو ساز دستی
اسپرسو ساز دستی

 

7) قهوه ساز کپسولی

در این دستگاه فقط کافی است کپسول های آماده قهوه را که دارای درجات مختلفی در طعم و تلخی بوده در درون دستگاه قرار داده و پس از چند ثانیه یک فنجان قهوه خواهید نوشید.

 

دستگاه قهوه ساز کپسولی
قهوه ساز کپسولی

 

8) قهوه ساز دو نفره

در قهوه ساز دو نفره یا قهوه ساز دو فنجانه می توان همزمان دو فنجان قهوه از دستگاه تحویل بگیرید . اکثر دستگاه های قهوه ساز دیگر یک فنجانه هستند . قهوه ساز دو نفره برای اماکنی که ممکن است چند نفر به طور همزمان نیاز به نوشیدن قهوه داشته باشند مناسب است . این دستگاه از نظر تکنولوژی تفاوتی با قهوه سازهای دیگر ندارد .

 

معرفی قهوه ساز دو نفره
قهوه ساز دو نفره

 

 

9) فرنچ پرس

با استفاده از فرنچ پرس شما می توانید دم کشیدن قهوه تازه را با چشمان خود ببینید . فقط کافی است پس از ریختن قهوه در دستگاه ، آب داغ روی آن بریزید و بعد از چند دقیقه اهرم فرنچ پرس را فشار دهید تا تفاله قهوه به سمت پایین هدایت شود ، و حالا قهوه شما آماده است . نوش جان …

 

معرفی دستگاه فرنچ پرس
دستگاه فرنچ پرس

 

 

 

ترک نظرات