بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی در کانادا

در این مقاله تصمیم داریم شما را با بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی در کانادا آشنا کنیم.

 

1- رستوران درویش

رستوران درویش از معتبرترین و قدیمی‌ترین رستوران‌ها در شهر تورنتو کانادا است که در سال 1985 افتتاح شد. منو متنوع این رستوران یکی از مزیت‌های اصلی آن است که شامل انواع غذاهای ملی ایرانی از جمله کباب‌ها، سوپ‌ها، برنج و خورشت‌ها، انواع پیش‌غذاها و دسرها است. این رستوران همیشه از مواد اولیه با کیفیت بالا و بسیار خوب استفاده می‌کند و اگر بخواهیم ارزنده‌ترین غذاهای رستوران درویش را نام ببریم می‌توانیم به میرزاقاسمی، کشک بادمجان، قورمه‌سبزی، آش رشته، باقلی‌پلو و انواع چلوکباب‌ها اشاره کرد.

زمان سرویس‌دهی: یک شنبه 14 تا 20، چهارشنبه تا شنبه 12 تا 21، دوشنبه و سه شنبه 17 تا 21

آدرس رستوران: مرکز شهر تورنتو yonge street torento 508

از نظر قیمت غذا در حد متوسط ( از 11 دلار تا 30 دلار)

 

 

2- رستوران گیلانه

رستوران گیلانه یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین و معروف ترین رستوران‌های ایرانی در تورنتو کاناداست که داخل هتلی به نام Legendary westing prince قرار دارد و 14 سال سابقه کار حرفه‌ای دارد و منوی این رستوران بسیار ویژه و با ذوق فراوان طراحی شده است و هر زمان که دوست داشتید شامی رویایی و عاشقانه در محیطی دنج و رمانتیک میل کنید می‌توانید این رستوران را انتخاب کنید.

این رستوران منویی از غذاهای خارجی و ایرانی را به خود اختصاص داده است. از بهترین غذاهای ایرانی آن می‌توان به باقلی‌پلو با ماهیچه، قورمه سبزی، انواع کباب‌ها و چلوها، میرزاقاسمی و آلومسما نام برد.

زمان سرویس دهی: جمعه‌ها و شنبه‌‎ها ساعت 12 تا 23، بقیه روزهای هفته 12 تا 22

آدرس رستوران: york mills Rd.Torento900

از نظر قیمت غذا در حد متوسط (از 11 دلار تا 30 دلار)

 

 

رستوران گیلانه تورنتو
رستوران گیلانه

 

3- رستوران تبریز

رستوران تبریز یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی در کانادا می باشد. افرادی که علاقمند به غذاهای  آذری و غذاهای تبریزی هستند رستوران تبریز گزینه خوبی برای آنهاست که انواع غذاهای آذری مثل کوفته، اناربیچ، کباب بناب، خورشت آلوهویج در آن سرو می‌شود. علاوه بر آن غذاهای محبوب ایرانی مثل زرشک‌پلو با مرغ، باقلی‌پلو با گوشت و کوکوسبزی، دلمه برگ مو، سبزی پلو ماهی، بادمجان کباب، آش رشته هم ارائه می‌شود.

زمان سرویس‌دهی: جمعه‌ها 12 تا 23، شنبه 11 تا 23 ، یک شنبه 11 تا 22، سه شنبه تا پنج شنبه 12 تا 22 .

آدرس رستوران: Bay street toronto 995

از نظر قیمت غذا متوسط ( 11 دلار تا 30 دلار)

 

4- رستوران تهران

رستوران فوق‌العاده تهران در مونترال کانادا، یک رستوران خانوادگی بی‌نظیر است که 25 سال قبل تاسیس و راه‌اندازی شده است و نماد فرهنگ و غذای اصیل و ملی ایرانی را به خوبی نشان می‌دهد. منوی این رستوران با کیفیت شمال کباب برگ، کباب کوبیده، جوجه کباب، کباب سلطانی، باقلی‌پلو با ماهیچه، سبزی‌پلو با ماهی و میرزاقاسمی و … است.

زمان سرویس دهی: دوشنبه‌ها تعطیل است و بقیه روزهای هفته از ساعت 30: 11 تا 22 در خدمت مشتریان است.

آدرس رستوران: Boule vard de maisonneuve west motreal 5065

از لحاظ قیمت متوسط ( بین 11 تا 30 دلار)

 

5- کباب دربار

کبابی دربار یک رستوران کاملاً خانوادگی در تورنتوی میانه است که بهترین گزینه برای خوردن کباب‌های خوشمزه ایرانی است که یادآور خاطرات کبابی‌های ایران است البته غذاها و پیش‌غذاهای ایرانی هم در آن سرو می‌شود.

زمان سرویس‌دهی: دوشنبه تا یک شنبه از ساعت 30: 11 تا 22 آماده پذیرایی است. چهارشنبه تعطیل است.

آدرس رستوران Avenue road toronto 2015

قیمت غذا متوسط (11 دلار تا 30 دلار)

 

 

کباب دربار تورنتو
کباب دربار

 

6- رستوران شهرزاد

رستوران شهرزاد یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی در کانادا می باشد. رستوران شهرزاد رستورانی است که اسم و دکوراسیون داخلی آن از یک گالری آثار نقاشی قاجاری صنیع‌الملک قرن 19 تبعیت می‌کند و آثار مشهور آن به داستانهای افسانه‌ای هزار و یک شب از جمله شخصیت شهرزاد اشاره می‌کند و اساس منوی این رستوران، غذاهای ایرانی بازاری است که شامل انواع کباب‌ها، آبگوشت، دیزی معروف ایرانی، انواع نان بربری و سنگک است که یاد و خاطره ایران و وطن را برای ایرانیان زنده نگه می‌دارد و حس غربت و تنهایی را در این رستوران اصیل حس نمی‌کنید.

زمان سرویس‌دهی: سه شنبه تا پنج شنبه از ساعت 17 تا 22، جمعه تا شنبه از ساعت 17 تا 22، یک شنبه 17 تا 21

آدرس رستوران: Colleyest w torento 422

قیمت غذا متوسط ( 11 دلار تا 30 دلار)

 

7- سفره خانه سنتی انار

سفره خانه سنتی انار رستورانی با ظرفیت 40 نفر و بسیار دنج که منعکس‌کننده رستوران‌های اصیل و قدیمی و سنتی ایرانی است که با رومیزی‌های سنتی و دستبافت، فرش‌های اصیل و سنتی ایرانی، نقاشی از قهرمانان ایرانی و افسانه‌ای،کاشی‌کاری‌های فیروزه‌ای آبی سنتی، میناکاری روی سن وشعرهای فارسی و اصیل تزئین و طراحی شده است. این رستوران زیبا در تورنتو قرار دارد و غذاهای سنتی و محلی ایرانی مثل میرزاقاسمی، خورشت آلو، عدس پلو، باقلی پلو، مرصع پلو، قیمه، خورشت فسنجان، انواع کباب‌های ایرانی در آن عرضه می‌شود. زیتون پرورده این رستوران را حتماٌ تست کنید.

زمان ارائه خدمت: جمعه تا شنبه ساعت 17 تا 22، سه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17 تا 21، یکشنبه ساعت 17 تا 21.

آدرس رستوران College street torento 420

قیمت غذا متوسط ( 11 دلار تا 30 دلار)

 

 

سفره خانه سنتی انار
سفره خانه سنتی انار

 

 

8- رستوران تخت طاووس

رستوران تخت طاووس یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی در کانادا می باشد. این رستوران پرطرفدار  در تورنتو کانادا قرار دارد که بصورت تیمی با رستوران‌های شهرزاد و انار همکاری مستقیم دارد. این رستوران فقط و فقط عرضه کننده صبحانه برای میهمانان است و تجهیزات رستوران و تجهیزات آشپزخانه صنعتی متناسب با منوی رستوران می باشد . در این رستوران غذاهای بی‌نظیر از سنت‌های مختلف ایرانی در این رستوران عرضه می‌شود که شامل: حلیم، کله‌پاچه، دیزی سنگی، نرگسی، انواع املت‌ها و نیمرو و نان و پنیر و سبزی و … است.

رفتن به این رستوران برای خوردن صبحانه‌ای لذیذ و ایرانی و کامل خالی از لطف نیست.

زمان سرویس دهی: جمعه تا شنبه ساعت 17 تا 22، یک شنبه ساعت17 تا 21، سه شنبه تا پنج شنبه ساعت 17 تا 21.

آدرس رستوران College , torento 1120

قیمت غذا متوسط ( از 11 دلار تا 30 دلار)

 

9- رستوران کباب‌سرا

رستوران کباب‌سرای La maisonpe kebab یکی از رستوران‌های معروف مونترال است که از اسم آن پیداست که انواع کباب‌های ایرانی در آن سرو می‌شود و مشتریان این رستوران هم از کیفیت غذا هم از قیمت غذا رضایت کافی دارند. کباب سرا فضای کوچکی با دکوراسیون سنتی و اصیل و ساده دارد که اگر بخواهیم معروف ترین غذای محلی این رستوران را پیشنهاد دهیم میرزاقاسمی بهترین گزینه است و البته منوی روزانه این رستوران هم شامل: دوشنبه: قورمه سبزی، سه شنبه: زرشک پلو، چهارشنبه: سبزی پلو با ماهی، پنج شنبه : باقالی پلو با ماهیچه ، جمعه: قیمه بادمجان و لوبیا پلو که کنار آنها آش و سالاد هم سرو می‌شود.

زمان سرویس دهی: دوشنبه تا یک شنبه به جز چهارشنبه از ساعت 30: 11 تا 22

آدرس رستوران: Avenue atwater motreal 820

قیمت غذا متوسط ( از 11 دلار تا30 دلار)

 

10- رستوران ملکه پرشیا

رستوران ملکه پرشیا رستورانی خانوادگی و جمع و جور است که در قلب تورنتو قرار دارد و غذاهای سنتی ایرانی را عرضه می‌کند و یادآور غذاهای مادربزرگهاست و الهام گرفته از آشپزی سنتی خانگی با بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی است. غذاهایی که در این رستوران سرو می‌شود شامل انواع کباب‌ها، خورشت فسنجان، انواع خورشت‌های ایرانی، انواع دسرها و … نوشیدنی‌های سنتی ایرانی مثل دوغ و شربت‌هاست.

زمان سرویس‌دهی: سه شنبه تا پنج شنبه ساعت 15 تا22، جمعه ساعت 15 تا23، شنبه ساعت 12 تا 23، یکشنبه ساعت 12 تا 22.

آدرس: St, clair Ave . west torento 672

قیمت غذا بالا ( از 31 دلار تا 60 دلار)

 

 

رستوران ملکه پرشیا تورنتو
رستوران ملکه پرشیا

 

 

11- رستوران بیبلوس

رستوران بیبلوس یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های ایرانی در کانادا می باشد. این رستوران در منطقه فرانسوی نشین مونترال است و بیش از 23 سال است که راه‌اندازی شده است و مدیر و کارمندان مجموعه با خوشرویی و صمیمیت با ایرانی و غیرایرانی برخورد می‌کنند.

رستوران بیبلوس هم ناهار و شام و هم صبحانه را در این رستوران عرضه می‌کند. البته صبحانه این رستوران شامل غذاهای خارجی و ایرانی است. صبحانه ایرانی بیبلوس شامل املت و حلیم و نان و پنیر و سبزی و چای ایرانی اصیل است. این رستوران روزهای یک شنبه دیزی را به عنوان غذای روز و هر روز دو مدل خوشت را ارائه می‌کند. انواع و اقسام سالادها، پوره، بورانی، زیتون پرورده، رول، انواع کباب‌ها، جوجه کباب، کباب‌های ترکیبی، قورمه سبزی و …. در آن سرو می‌شود.

زمان سرویس دهی: دوشنبه ها تعطیل، همه روز از ساعت 9 الی 23 باز است.

آدرس: Ave nue Laurier E, montreal 1499

قیمت غذا متوسط ( از 11 دلار تا 30 دلار)

 

12- رستوران انار ونکوور

رستوران اناردر شهر ونکوور کانادا در مرکز محله استیوستون ویلیج قرار دارد و یکی از رستوران‌های پرطرفدار و خوب منطقه است. رستوران انار دارای طراحی داخلی و دکوراسیون زیبا با فضایی دلنشین است که مدت غذاخوردن را بیشتر و بیشتر می‌کند.

یکی دیگر از مزایای این رستوران سفارش آنلاین غذا از طریق وب سایت این رستوران است. غذاهای ارزنده این رستوران خاص انواع خورشت‌های ایرانی، انواع کباب‌های سنتی ایرانی، دلمه برگ مو و … پیش‌غذاهای ایرانی است افرادی که تمایل به غذاهای گوشی ندارند و یا دنبال تغذیه گیاهی هستند بشقاب سبزیجات هم در این رستوران سرو می‌شود.

آدرس: Combie Roud Richmond, Bc8181-2260

قیمت غذا متوسط ( بین 11 تا 30 دلار)

 

13- رستوران گیلانه ونکوور

رستوران گیلانه ونکوور یک رستوران ویژه و خاص در شهر ونکوور کانادا است که انواع غذاهای لذیذ گیلانی و ایرانی اصیل در آن سرو می‌شود. از غذاهای شمالی گیلان می‌توان به کباب ترش،فسنجان، انواع خوشت، انواع کباب‌ها، انواع ته دیگ‌ها، باقلی‌پلو با گوشت، جوجه کباب، مرصع‌پلو و کشک بادمجان و… اشاره کرد. البته خوردن دسرهای خاصی مثل باقلوا، فالوده بستنی سنتی، بستی سنتی زعفرانی در کنار غذاهای فوق‌العاده این رستوران بسیار دلچسب و لذت بخش خواهد بود.

زمان سرویس دهی: چهارشنبه‌ها تعطیل، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 30: 11 تا 30: 22، جمعه‌ها از ساعت 30: 11 تا 24، شنبه و یک شنبه ساعت 9 تا 23.

آدرس رستوران Denman street Vancouver 1072

قیمت غذا متوسط ( از 11 تا 30 دلار)

 

14- رستوران زیتون

رستوران زیتون یک رستوران زنجیره‌ای ایرانی در ونکوور کانادا به 3 شعبه فعال است. این رستوران هم در مرکز شعر و هم در شمال شهر شعبه دارد و عرضه کننده غذاهای ایرانی و مدیترانه‌ای به توریست‌ها و علاقمندان است. منوی این رستوران شامل انواع کباب‌ها، خورشت‌های متنوع، فسنجان، قورمه سبزی، قیمه، باقلی‌پلو و زرشک پلو با گوشت و مرغ است.

البته غذاهای ویژه‌ای مثل آش رشته، لوبیا پلو و…. در روزهای خاصی ارائه می‌شود.

ساعت سرویس دهی: جمعه تا یکشنبه ساعت 30: 11 تا 22، دوشنبه تا پنج شنبه از ساعت 30: 11 تا 22

آدرس رستوران:

شعبه 1: 1615 Lonsdale Ave North 1795

شعبه 2: Saint John s, port mooclg 318

شعبه 3: Pendrell st, vancouver

قیمت غذا متوسط (11 تا 30 دلار)

 

 

رستوران زیتون ونکوور
رستوران زیتون

 

15- رستوران مهمان

رستوران مهمان غذاهایی لذیذ با سرویس‌دهی فوق‌العاده، در جایی آرام و دلنشین در ونکوور شمالی عرضه می‌کند. منوی این رستوران خاص برگرفته از غذاهای ایرانی و افغانی است که غذاهای ایرانی آن شامل انواع خورشت‌های ایرانی، قورمه سبزی، قیمه، فسنجان و انواع کباب‌ها از جمله کباب کوبیده، برگ، جوجه کباب، کباب ترش، البته کوبیده با سنگک هم عرضه می‌شود.

زمان سرویس دهی: چهارشنبه ها تعطیل، یک شنبه تا پنج شنبه، ساعت 30: 11 تا 30: 21 ، جمعه و شنبه از ساعت 30: 11 تا 22

آدرس: Lonselale Ave, north vancouver 1451

قیمت غذا متوسط ( 11 تا 30 دلار)

16- رستوران بانو

رستوران بانو در شهر تورنتو کانادا یک رستوران اصیل ایرانی است. طراحی و دکوراسیون داخلی این رستوران کاملاً ایرانی و سنتی بوده و این موضوع باعث جذب توریست‌های زیادی می‌شود. خصوصاً افرادی که ایرانی هستند، انواع غذاهای خانگی و سنتی ایرانی را در این رستوران سرو می‌کنند.

البته در یک قسمت رستوران باز هم انواع نوشیدنی‌ها وجود دارد، چون این رستوران کاملاً سنتی است در میز کوچکی قلیان‌های کوچک و بزرگ هم دیده می‌شود.

آدرس رستوران: 777 Quecnstw, toronto, onm6j 161

 

 

رستوران بانو تورنتو
رستوران بانو

 

 

17- رستوران زعفران

رستوران زعفران یک رستوران ایرانی در تورنتو کانادا که در محلی به نام تهران نو یا تهران کوچک قراردارد و شما می‌توانید انواع کباب‌ها و غذاهای ایرانی و حتی آبگوشت را در این رستوران میل کنید و کباب‌های این رستوران زبانزد خاص و عام است. ( تهران نو محله‌ای است که انواع واقسام فروشگاه های ایرانی در آن قرار دارد).

غذاهای خوشمزه،کارکنان فوق العاده، قیمت مناسب با کیفیت عالی وبرنج تازه و محیط دنج از مزایای این رستوران است.

آدرس رستوران Yonge st, North york, ON M2M3X1 canada 6200

 

18- رستوران ته دیگ

رستوران ته دیگ یک رستوران قدیمی با 20 سال سابقه کار که انواع غذاهای ایرانی در آن سرو می‌شود. البته از آش‌های لذیذ این رستوران هم غافل نمایند خصوصاً درروزهای سرد کانادا بسیار لذت بخش است.

آدرس رستوران Yonge street 5525 شهر تورنتو کانادا

 

 

رستوران ته دیگ تورنتو
رستوران ته دیگ

 

 

19- رستوران شمال

در رستوران شمال انواع غذاهای شمالی ایران سرو می‌شود. برای افرادی که علاقمند به غذاهای شمالی مثل  میرزاقاسمی، باقلاقاتق، ترش تره، مرغ شکم پر، کته‌پلا و … هستند بسیار رستوران خاطره‌انگیزی خواهد بود. این رستوران معروف و شناخته شده در شهر تورنتو کانادا قرار دارد و البته رستوران بسیار شیک با طراحی زیبا است.

آدرس رستوران: تورنتو کانادا

 

20- رستوران گل

رستوران گل یک رستوران است که بصورت بیرون بر عمل می‌کند و قیمت بسیار مناسب و خوبی دارد. البته در محل رستوران هم می‌توانید غذا را میل کنید ولی فضا و امکانات محدود دارد و بیشتر برای سفارش از منزل و بیرون بر مناسب است.

 

21- آلتونا کباب

این رستوران ایرانی تا 4 صبح آماده سرویس دهی به مشتریان و مراجعین خود است و اگر بعد از نیمه‌های شب هوس غذای ایرانی و سنتی کردید و گرسنه شدید، با کمتر از ده دلار می‌توانید یک غذای کامل و بصرفه را میل کنید.

 

 

آلتونا کباب تورنتو
آلتونا کباب

 

علاوه بر رستوران های عنوان شده در بالا، سر زدن به رستوران‌های ارائه شده در لیست پایین هم خالی از لطف نیست :

 

رستوران دریا ونکوور کانادا

آدرس رستوران: خیابان Pendrell st 1795 در BC V6Z1C3

تلفن تماس: 604.0700899

 

رستوران دارچین ونکوور کانادا

آدرس رستوران: خیابان Pacific street در BC V6Z1C3

تلفن تماس: 604.1710633

 

رستوران کافه پاتوق ونکوور کانادا

آدرس رستوران: خیابان Bidwell street 841 در BC V6G2J3

تلفن: 604.0082696

 

رستوران شالیزا ونکوور کانادا

آدرس رستوران: خیابان Marine Drive 1863 در BC V7V1J7

تلفن تماس: 6034.9500921

 

 

 

 

فهامه فرح بخش - کارشناس بازاریابی محتوایی
فهامه فرح بخش

کارشناس بازاریابی محتوایی

ترک نظرات