توضیحات

گروه صنعتی مرسا تجهیز پیشگام با سابقه بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید، با همکاری تیم مجرب و متخصص خود در زمینه طراحی محصولات مرتبط، قادر به ساخت انواع تجهیزات آشپزخانه صنعتی می‌باشد. این مجموعه باتوجه به نیاز مشتریان، محصولات سفارشی خود را با در نظر گرفتن کلیه پارامترهای مهندسی مطابق با استانداردهای روز دنیا ارائه می‌نماید. هود صنعتی یکی از تجهیزات آشپزخانه‌ صنعتی می‌باشد که به واسطه حجم و تعداد تجهیزات پخت و پز، همچون اجاق‌گاز ، گریل ، فر پیتزا و … جهت تهویه و گردش هوای مناسب آشپزخانه صنعتی رستوران ها ، کترینگ ها و فست فود ها و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هود آشپزخانه صنعتی دارای جنس مقاوم، با کیفیت و بهداشتی بوده که معمولاً از استنلس استیل استفاده می‌شود که ابعاد آن و اگزاست فن نصب شده جهت تهویه، متناسب با فضای آشپزخانه و تعداد تجهیزات پخت معین می‌گردد که بودن آن امری ضروری در سلامت کلیه پرسنل در محیط کار آشپزخانه می‌باشد چرا که ذرات بخار روغن و غیره از محیط آشپزخانه، توسط هود صنعتی تخلیه و هوای مطبوع جایگزین می‌کند.

به طور کلی هودهای موجود در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند. هودهای مکنده که هوا را مستقیما از محیط خارج می‌کنند و هودهای تصفیه کننده که هوا و ذرات موجود در هوا را تا حد امکان گرفته و پس از تصفیه هوای سالم را وارد محیط می‌کند. هودهای آشپزخانه صنعتی از نوع مکنده می‌باشد که با دارا بودن فیلتر اجازه ورود دوباره مواد خارج شده به محیط را نمی‌دهند. هود های شرکت مرسا تجهیز پیشگام از جنس ورق استنلس استیل 304 خشدار است که در دو نوع بگیر و نگیر با توجه به نیاز مشتری ساخته می‌شود.

 

 

هود صنعتی آشپزخانه ساخت شرکت مرسا تجهیز
هود صنعتی آشپزخانه ساخت شرکت مرسا تجهیز

 

یک هود صنعتی بسته به نیاز مشتری و کاربری می‌تواند دارای اشکال متفاوتی باشد که با توجه به نوع کاربری محل مورد نظر، از رستوران و فست فود و … متغیر است. حتی محدودیت های موجود در محیط نیز می‌تواند بر اشکال استاندارد هود تأثیر گذاشته تا هودی با شکل خاص در محیط ایجاد گردد. مانند مکان هایی که دارای فضای کمی هستند و یا ناهمگونی قسمتهای از دیوار یا کنج‌ها مانع از نصب هود به شکل استاندارد در آنجا می‌شود. به مشتریان گرامی توصیه می‌گردد در خصوص انتخاب هود صنعتی مناسب به پارامترهایی همچون مکان نصب هود نسبت به محلی که فرایند پخت در آن جا صورت می‌گیرد و همچنین قدرت مکنده یا سانتریفیوژ ، نوع و شکل لوله خروجی کانال هوا و هندسه هود توجه داشته باشند.

انواع هود آشپزخانه صنعتی که در بازار تولید این محصول موجود می‌باشد هود باکسی تمام استیل مرکزی و هود باکسی تمام استیل دیواری ، هود شیب دار مرکزی و هود شیب دار دیواری که به هر دو هود ذوزنقه ای نیز گفته می‌شود و همچنین هود فست فودی یا هود چکمه ای می‌باشد.

 

 

هود آشپزخانه صنعتی تمام استیل با کیفیت عالی
هود آشپزخانه صنعتی تمام استیل

 

 

هود باکسی ، ظاهری به صورت یک جعبه چهارگوش دارد که در آشپزخانه‌ رستوران ها و فست فود ها مورد استفاه قرار می‌گیرد. این هود صنعتی با توجه به محل قرارگیری تجهیزات پخت در کنار دیوار ، هم می‌تواند چسبیده به آن باشد که به آن هود دیواری می‌گویند و هم می‌تواند باتوجه به محل قرارگیری تجهیزات پخت در وسط فضای کار، به دور از دیوار روی سقف نصب گردد که به آن هود باکسی مرکزی و یا هود سقفی نیز گفته می‌شود. تفاوت این محل نصب آن و همچنین تعداد ردیف فیلتر می‌باشد که در هود دیوار یک ردیف فیلتر وجود دارد و در هود مرکزی دو ردیف می‌باشد.

هود شیب‌دار نیز به مشابه هود باکسی طراحی و ساخته می‌شود، با این تفاوت که شکل ظاهری آن بصورت ذوزنقه بوده و در قسمت جلو و بالای هود ارتفاع کمتری نسبت به هود باکسی وجود دارد. دلیل آن می‌تواند شکل زیباتر هود آشپزخانه صنعتی و همچنین استفاده از ورق کمتر نسبت به هود باکسی باشد.

هود باکسی و هود شیب دار هر دو این قابلیت را دارند که مطابق با سفارش مشتری جهت تعبیه پرده هوا بصورت دو جداره و لیزر شده طراحی و ساخته شود که به آن نیز هود دو جداره گفته می‌شود. هود دوجداره بر علاوه بر ایجاد مکش منفی و تخلیه بخارات ناشی از تجهیزات پخت (بکوارد)، دهش هوا با ایجاد فشار مثبت نیز در ان صورت می‌پذیرد. در اینجا ما نیاز به یک سانترفیوژ دیگر از نوع دمنده (فوروارد) داریم که دارای فیلتر هوا بوده و هوای تازه ( Fresh Air ) را از بیرون به فضای کار آشپزخانه می‌دهد. هود دو جداره بیشتر در آشپزخانه فست فود به کار می‌رود.

 

 

هود استیل رستوران
هود استیل رستوران

 

هود چکمه ای به لحاظ عملکرد همان کار هود باکسی را انجام می‌دهد و تنها تفاوت آن در شکل ظاهریشان می‌باشد. علت آن این است که هود چکمه‌ای فقط به دیوار متصل می‌شود و نوع مرکزی ندارد و همچنین این هود در قسمتی که به دیوار می‌‌چسبد جداره‌های اطراف، ارتفاع بلندتری دارد تا از پاشیدن روغن به محیط جلوگیری کرده و از حجم آن بکاهد. در مکان‌هایی همچون فست فود ها که کار با روغن بسیار است روغن به بیرون از ظرف و به سمت دیوار و محیط اطراف پاشش خواهد کرد و آغشته به روغن می‌کند و نیاز شما در اینجا با هود چکمه ای برطرف خواهد شد.

هود آشپزخانه صنعتی دارای فیلتر های به شکل یک چهارچوب مربع کوچک و مشبک است که در داخل آن قرار میگیرد و تعداد آن با توجه به ابعاد هود متغییر است. این فیلتر ها سبب جلوگیری از بازگشت ذرات و بخارات روغن می‌شود که پس از مکش توسط هود ممکن است چکه کند. فیلتر ها این ذرات را کنترل کرده و به ظرفی که برای این موضوع در زیر هود تعبیه شده هدایت می‌کنند. البته حتی با وجود فیلتر نیز ممکن است باز مقداری روغن از لا به لای آن عبور کرده و به پایین بریزد، اما فیلترهای ابداعی شرکت مرسا تجهیز با توجه به نوع خاص طراحی و نحوه قرار گیری شبکه‌ها نسبت به هم، این مسئله را تا حد ممکن تسهیل کرده و بازگشت آلاینده‌های مکیده شده را تقریبا به صفر رسانده است.

هود آشپزخانه صنعتی

طراحی ، تولید ، کنترل کیفیت بسیار دقیق ، گارانتی و فروش

 

 

هود آشپزخانه صنعتی طراحی و ساخت شرکت مرسا تجهیز
هود آشپزخانه صنعتی ساخت شرکت مرسا تجهیز

 

 

کد محصول : 2143
تماس با مرسا تجهیز

2 دیدگاه برای هود آشپزخانه صنعتی

    علیخانی

    آیا شما صفر تا صد راه اندازی را نیز انجام می دهید ؟

    گلزار

    به مشاوره جهت تاسیس فست فودی نیاز دارم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *