معرفی و بررسی انواع گرمخانه غذا در آشپزخانه صنعتی

گرمخانه غذا در مبحث راه اندازی و اداره رستوران ها و فست فود ها، یکی از مواردی که باعث رضایت مندی مشتریان است موضوع سرعت آماده سازی غذا در آشپزخانه صنعتی و سرو آن می‌باشد.

از مسائل قابل حل در رستوران ها و فست فود که اغلب ناراحتی مشتریان را در پی دارد دیر آماده شدن غذای سفارش داده شده توسط مشتریان است. که برای حل این موضوع در آشپزخانه های صنعتی از وسایلی استفاده می شود که بتوانند غذای آماده شده را با کیفیت بالا برای مدت زمان‌ مورد نیاز نگهداری کنند، تا علاوه بر سهولت انجام کار و کاهش تعداد پرسنل مورد نیاز در آشپزخانه؛ غذا به سرعت به دست مشتری برسد.

انواع گرمخانه های مورد استفاده در آشپزخانه رستوران و فست فود که در شرکت مرسا تجهیز پیشگام تولید می‌شود عبارتنداز:

1- گرمخانه ایستاده مرطوب

2- گرمخانه ایستاده خشک

3- کانتر گرم دوجداره

4- ترولی گرمخانه بیمارستانی حمل غذا

که هرکدام از این تجهیزات آشپزخانه صنعتی همانطور که از اسم آن بر می‌آید کارایی های متفاوتی دارند.

برای مثال شما در پخت و سرو انواع پلو، کباب، جوجه، خورشت و …، در رستوران ها می‌توانید از کانترگرم خوابیده استفاده کنید.

دستگاه کانترگرم برقی با دارا بودن یک لگن بزرگ محتوی آب گرم، با ظرفیت 4 الی 5 عدد ظرف استیل بن ماری 1/1 قابلیت نگهداری انواع مواد غذایی را برای مدت زمان کوتاه دارد. از این دستگاه غالبا در خط سلف سرویس استفاده می‌گردد.

اما جهت نگهداری مواد غذایی برای مدت زمان طولانی تر، در رستوران ها و فست فود ها، از دستگاه گرمخانه ایستاده گازی یا برقی استفاده می‌گردد. این دستگاه دارای دو نوع مرطوب و خشک می باشد که از نوع مرطوب آن برای نگهداری طولانی مدت مواد غذایی مانند برنج، انواع کباب، جوجه و خورشت استفاده می‌شود و از گرمخانه ایستاده خشک نیز می توان برای نگهداری غذاهای سرخ شده استفاده کرد.

این کار به شما کمک می‌کند تا با حفظ کیفیت، غذا را تا پایان روز، تازه و آماده سرو نگهداری کنید.

از دستگاه ترولی گرمخانه بیمارستانی نیز جهت حمل غذا در اتاق های بیمارستان استفاده می شود که این کار علاوه بر کاهش رفت و آمد در آشپزخانه های صنعتی؛ باعث می شود تا غذای آماده شده در این آشپزخانه ها در طی مسیرگرم باقی بماند و تازه به دست بیماران و پرسنل برسد.

 

گرمخانه ایستاده در تجهیزات آشپزخانه صنعتی
گرمخانه ایستاده

ترک نظرات