بهترین و جذاب ترین روش‌های سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود

در این مقاله بهترین و جذاب ترین روش‌های سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود را برای شما شرح خواهیم داد . امروزه در سراسر دنیا و حتی کشورمان ایران رفتن به رستوران و فست‌فود به یکی از تفریح ها و سرگرمی های جذاب برای خانواده‌ها تبدیل شده است و به طرفداران این صنعت روز به روز افزوده می‌شود ولی یکی از مشکلات و معظلات فعلی خانواده‌ها همراه داشتن کودکان آنها به هنگام مراجعه به رستوران و فست فود است. چون اصولاً بچه‌ها نسبت به افراد بزرگتر و والدین خود از طاقت و تحمل کمتری برخوردار هستند و برای آنها تحمل 1 تا 2 ساعت فضای رستوران که تابع قوانین و مقررات خاصی است سخت و ناراحت کننده است. پس ارائه امکانات و سرگرمی‌های خاص در کنار تجهیزات رستوران برای کودکان و بچه ها باید به یکی از گزینه‌ها و ویژگی‌های خاص رستوران و فست فود ما تبدیل شود.

این امر می‌تواند به جذب مشتریان بیشتر و در نهایت سوددهی بیشتر رستوران و فست فود ما منجر شود. خصوصاً در دنیای امروزی که کودکان و بچه ها از لحاظ ارزشی و اجتماعی و عاطفی در جایگاه خاصی نسبت به گذشته برخوردار هستند و ما باید با در اختیار گذاشتن تفریحات و سرگرمی‌های قابل توجه بچه‌ها محیط رستوران و فست فود خود را به محلی دوست داشتنی و شاد برای والدین و بچه‌های آنها تبدیل کنیم. چون اگر بچه‌ها نتوانند با محیط رستوران و غذاها و امکانات تفریحی ما ارتباط برقرار کنند والدین عزیز هم رقبت و تمایل خود را برای حضور در رستوران و فست فود ما از دست می‌دهند و این امر می‌تواند به عنوان یک امتیاز و گزینه منفی برای کسب و کار ما تلقی شود. در ادامه این مقاله راهکارها و پیشنهادات خاصی را به شما و رستوران دارها و فست فوددارهای محترم ارائه می‌کنیم که بتوانید محیط کسب وکار خود را به فضایی شاد و مفرح و قابل پسند برای کودکان و بچه‌ها و والدین عزیز آنها تبدیل کنید.

 

ارائه غذاهای خاص و مورد علاقه کودکان و بچه‌ها

بچه‌ها با اینکه در سنین رشد و پرورش قرار دارند ولی اکثر آنها کم اشتها و بازیگوش هستند و عادت‌ .‎های غذایی غلطی را دنبال می‌کنند که این موضوع به سلامت جسمی و روحی آنها خدشه وارد می‌کند.

اولین و اصلی‌ترین و شاید می‌توان گفت مهم‌ترین روش سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود و جذب کودکان و بچه‌ها و والدین آنها ارائه غذاهای خوشمزه و مقوی و سالم و با کیفیت و البته دوست داشتنی و مورد علاقه بچه‌هاست که تعدادی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم که در این مورد ظاهر و نحوه تزیین غذا بسیار مهم و پراهمیت است.

1-ماکارونی

2-لوبیا پلو

3-پیتزا ساده

4-پیراشکی مرغ و قارچ

5-سوپ مرغ و ذرت

6-لقمه مکزیکی

7-سالاد پاستا و تن ماهی

8-سبد لوبیا

9-کوفته مرغ

10-تخم‌مرغ جوجه‌ای (به‌شکل جوجه)

11- ساندویچ رنگین کمان

12- سوپ ساده سبزیجات با مرغ

13- ساندویج مرغ پاکتی

14- اسپاگتی مرغ

15- لازانیای رول شده مرغ

16- چیلی یا 3 ماده

17- لقمه کباب

18- پای ماکارونی

19- پای تاگو

20- سوپ بلغور

21- آنچیلارای پفکی

22- پیتزا با نان گندم

23- سرخ کرده گیاهی

24- گلوله‌های سیب زمینی

25- توپ های برنجی

26- سیب زمینی سرخ کرده

27- سوپ جو

28- سوپ جو با قارچ و شیر

29- ماکارونی های فرمی

30- استامبولی پلو

دسر و بستنی

1- مافین موز و هویج

2- بیسکوئیت کره ای

3- شیک شوکوموز

4- توپک کیک هویج

5- پاپ کورن پنیری ( پنیر سبک)

6- اسموتی شلیل و هندوانه

7- خیار قایقی

8- دسر بستنی ساده وانیلی

9- دسربستنی‌ساده توت فرنگی

10- شات میوه‌ها

 

 

غذاهای خاص و مورد علاقه کودکان و بچه‌ها

 

 

ارائه یک میز و صندلی‌های کوچک برای نقاشی کودکان و بچه‌ها

دومین روش سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود ارائه یک میز و صندلی‌های کوچک برای نقاشی کودکان و بچه‌ها می باشد . بسیاری از بچه‌ها و کودکان ما نقاشی کردن را به دلیل کسب تجربه‌های جدید، خلق دنیایی تازه و ابتکار عمل و گرفتن آرامش ، آزادی ذهنی و انگیزه پیشرفت، بسیار دوست دارند و از طرف دیگر نقاشی باعث فعال شدن دو نیمکره راست و چپ و بالا رفتن قابلیت های ذهنی بچه‌ها می‌شود.

همچنین استفاده از رنگهای شاد حس سرزندگی و شاد بودن را در بچه‌ها ایجاد می کند که می تواند باعث بالا رفتن تمایل آنها به غذاخوردن شود.

شما رستوران‌دارها و فست فودداران محترم می‌توانید با برپایی یک میز نسبتاً متوسط با امکانات لازم برای نقاشی بچه‌ها باعث سرگرمی و جذب آنها برای مراجعه به رستوران خود شوید. البته طراحی و استفاده از رنگهای شاد و زنده را در میز نقاشی بچه‌ها حتماً در نظر داشته باشید که بطور ناخودآگاه به سمت میز نقاشی گرایش پیدا کنند و والدین بتوانند با خیال راحت و آسوده غذای خود را میل کنند.

تخصیص یک قسمت برای نقاشی کودکان با آبرنگ یا استفاده از بوم‌های نقاشی روی چندین پایه در یک قسمت فضای رستوران یا فست فود خود، می‌تواند برای بچه‌ها و کودکان ما بسیار جذاب و دوست داشتنی باشد. چون بچه‌ها بازی با رنگها و خصوصاً نقاشی کشیدن با آبرنگ را روی بوم‌های نقاشی بزرگ یا حتی دیواری که کاغذ نقاشی روی آن چسبانده شده بسیار دوست دارند و باعث بوجود آمدن یک حس خوشایند و شادابی در بچه ها می شود که بعد از آن می‌توانند میل و رغبت آنها را به غذا خوردن افزایش دهد.

 

 

 

میز و صندلی‌های برای نقاشی کودکان و بچه‌ها
میز و صندلی‌های برای نقاشی کودکان و بچه‌ها

 

 

استخر توپ

یکی دیگر از روش سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود استخر توپ می باشد . هر بازی و اسباب بازی کارکرد و مزایایی برای بچه‌ها دارد و یکی از این بازیها استخر توپ است که باعث تحریک حس‌ها و تحریک حرکتی بچه ها و کودکان و ایجاد هیجان در آنها می‌شود و بچه‌ها با غوطه‌ور شدن در استخرتوپ تحرک زیادی پیدا می کنند و خود این موضوع می تواند به بالا رفتن اشتها و ایجاد حس گرسنگی در آنها کمک زیادی نماید و با این بازی جذاب به 2 هدف بسیار خوب دست پیدا می‌کنیم که یکی از آنها سرگرم کردن بچه‌ها و دوم بوجود آوردن حس گرسنگی در آنهاست.

یکی دیگر از مزایای این بازی بالا رفتن توجه و تمرکز و انعطاف پذیری است و کودکان متوجه می‌شوند که به هر محیطی وارد شوند خود را با آن محیط و شرایط وفق دهند و انعطاف‌پذیری را یاد بگیرند.

 

استخر توپ
استخر توپ

 

 

خانه اسباب بازی یا خانه بازی کودک

شما می‌توانید در یک فضای کاملاً مجزا در محیط رستوران یک خانه بازی کودک راه‌اندازی کنید که موقتاً بتوانید بچه ها را در آنجا سرگرم کنید چون خانه‌های بازی برای کودکان و بچه ها از محبوبیت و جذابیت زیادی برخوردار است و در زمانیکه والدین محترم مشغول به خوردن غذا و تفریح در رستوران یا فست فود شما هستند بچه ها بتوانند در محیطی شاد، سرزنده و پویا با همسن و سالهای خود بازی ‌کنند و زمانیکه بچه ها بعد از یک تحرک زیاد و پرهیجان تمایل خیلی زیادی به خوردن غذا از خود نشان می‌دهند با ارائه منوی مخصوص کودکان آنها را خوشحال تر کنید. همچنین شما می‌توانید با گذاشتن دوربین‌های مداربسته و تلویزیون در آن مکان، والدین را از شرایط و محیط بازی بچه‌ها مطلع کنید.

 

 

خانه اسباب بازی
خانه اسباب بازی

 

 

ماشین سواری کودکان

یکی دیگر از روش های سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود ماشین سواری می باشد . رستوران‌دارها و فست‌فودی‌ها می توانند در یک محیط جدا البته برحسب میزان هزینه‌ای که برای این امر اختصاص داده‌اند تعدادی ماشین و موتور سیکلت مخصوص بچه‌ها در یک فضای بسته و امن قرار دهند تا بچه‌ها بتوانند در کنار هم به ماشین بازی و خوش‌گذرانی بپردازند و خاطره‌ای به یاد ماندنی از رستوران شما در ذهن خود داشته باشند و زمانیکه والدین آنها پیشنهاد رفتن به رستوران شما را مطرح می‌کنند با اشتیاق زیادی از طرف بچه‌ها روبرو شوند و در واقع ما با ایجاد حس خوب و خاطرات بیاد ماندنی از رستوران یا فست فود خود به اضافه شدن مشتری‌ها و رونق کسب و کار خود کمک می کنیم.

 

 

ماشین سواری کودکان
ماشین سواری کودکان

 

 

نمایش عروسکی

روش جذاب دیگر برای سرگرم کردن کودکان در رستوران و فست‌فود نمایش عروسکی می باشد . زمانیکه کودکی درگیر نمایش‌های عروسکی شود این امکان را دارد تا خود را به جای شخصیت‌های مختلف زندگی کند. همانطور که گوش دادن به یک قصه اثرات بسیار مثبتی روی ذهن و روان کودکان دارد با وارد شدن کودک به دنیای نمایش عروسکی شدت این تاثیرات چند برابر می‌شود و تئاتر به دلیل زنده و ملموس بودن، بیشتر از دیگر هنرهای نمایشی ذهن بچه‌ها را درگیر می‌کند و نمایش عروسکی تاثیر شگفت‌انگیز و حیرت‌انگیزی در روحیه بچه‌ها و کودکان دارد. شما می‌توانید با یک فضای محدود در گوشه‌ای از رستوران با چندین عروسک دوست داشتنی و اجرای نمایش عروسکی آنها بچه ها را به رستوران خود جذب کرده و حس هیجان و درگیری شدن در داستان را به تجربه‌های زندگی آنها اضافه کنید و در نظر داشته باشید نمایش عروسکی از لحاظ هزینه‌ای بسیار مقرون به صرفه و مناسب برای رستوران و فست فود شماست.

 

 

نمایش عروسکی
نمایش عروسکی

 

 

عروسک‌های تن پوش شخصیت‌های کارتونی

در خیلی از رستورانها معمولاً از لباس های شخصیت های کارتونی برای جلب توجه و جذب مشتریها در جلو در رستورانها استفاده می‌کنند و یک فرد با پوشیدن تن پوشی (لباسی) از شخصیت‌های کارتونی باعث جذب بچه‌ها به داخل رستوران می شود، شما رستوران‌دارها و فست‌فوددارهای فعال می‌توانید از این شیوه استفاده کنید و به شکلی متفاوت باعث جذب کودکان شوید و با ایفای نقش عروسک‌های تن پوش در داخل رستوران کنار بچه‌ها و کودکان آنها را سرگرم کنید تا بتوانید با ارتباط کلامی و استفاده از کاراکترهای آن شخصیت کارتونی باعث حس شادی و لذت برای بچه‌ها گردید. همین روش می تواند باعث مشتری آفرینی و جذب مشتری‌های جدید و بوجود آوردن مشتری وفادار شود.

 

 

عروسک‌های تن پوش شخصیت‌های کارتونی
عروسک‌های تن پوش شخصیت‌های کارتونی

 

 

خمیر مجسمه‌سازی

استفاده از یک میز و صندلی‌های کوچک برای خمیرمجسمه بازی در یک گوشه رستوران یا فست فود می‌تواند گزینه پیشنهادی مناسبی برای سرگرمی و تفریح بچه‌ها و کودکان باشد که علاوه بر تفریح و جذب بچه‌ها فواید زیادی برای آنها دارد که به اختصار به آنها اشاره می‌کنیم:

1- افزایش تمرکز و توجه

2- افزایش قدرت و بهبود حرکات

3- افزایش حس عمقی و لامسه

4- افزایش قوه ابتکار و خلاقیت کودک

5- افزایش هماهنگی چشم و دست

6- بالا رفتن مهارت های دست

7- آرامش روان

8- بالا رفتن خلاقیت

9- تلفیق رنگها

10- قدرت نگهداری بالا

 

 

سینمای کودک

بچه‌ها و کودکان علاقه وافر و خاصی به برنامه‌های کودکان و انیمیشن‌های‌کارتونی دارند. آنها در انیمیشن‌ها انسانهایی را در شکل و شمایل مختلف و بامزه با لباس های رنگارنگ می‌بینند و به همین دلایل انیمیشن ها به طور مستقیم بر ذهن و ماهیت بچه ها اثر می‌گذارد و کنجکاوی و هیجان ایجاد شده از مشاهده شخصیت‌های کارتونی اجازه می دهد تا بچه ها به مشاهده موارد جدید و مشابهی در محیط اطراف خود بپردازند. اولین هدف انیمیشن‌های کارتونی وادار کردن بچه‌ها به خندیدن و بالا بردن سرتونین مغز در آنهاست و شما صاحبان کسب و کار می‌توانید با طراحی یک اتاق یا محوطه مجزا برای کودکان و تبدیل آن به یک سینمای کودک کوچک محیطی را برای شادی و تفریح آنها فراهم کنید تا والدین بتوانند با خیالی راحت و آسوده در رستوران شما غذای خود را میل کنند.

 

 

تجهیزات جدید بازیهای دیجیتال

ارائه یک فضای مناسب دیجیتال برای کودکان و بچه ها که بتواند باعث جذب آنها شود و با ارائه تکنولوژی دیجیتالی موردپسند آنها واقع شود. مثل استفاده از میزهای لمسی دیجیتال، بازیهای مجازی کودکانه در انواع و اقسام مختلف، ربات‌های عروسکی و اسباب بازیهای دیجیتال و … که می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای نگهداری کودکان و فرزندان مشتری‌های شما در محیط رستوران باشد. البته هزینه تجهیزات رستوران دیجیتال نسبت به بقیه سرگرمی‌ها پرهزینه تر و گران تر تمام خواهد شد.

 

بازیهای دیجیتال در رستوران
بازیهای دیجیتال در رستوران

 

میز کاردستی و اوریگامی

پیشنهاد یک میز یا محوطه کاردستی و اوریگامی می‌تواند گزینه عاقلانه، دوست داشتنی و کم هزینه برای کودکان و بچه ها در محیط رستوران یا فست فود شما باشد.

هنر اوریگامی سرشار از جنبه‌های مختلف افزایش خلاقیت و باعث بروز استعدادها در کودکان می شود و حتی بسیاری از مراکز آموزشی در کل دنیا این رشته را در برنامه‌های خود برای کودکان قرار می‌دهند.

اوریگامی ترکیبی از هنر و علم است و به فعال شدن هر دو نیمکره مغز کمک می‌کند و برای ساخت اوریگامی چون به هر دو دست نیاز است ورزش ذهنی مفیدی برای مغز است که به تعدادی از فواید اوریگامی برای کودکان اشاره می‌کنیم:

افزایش صبر و شکیبایی کودک

پرورش خلاقیت کودک

تقویت تمرکز و کمک به کنترل استرس

کمک به هماهنگی چشم ها و دست‌ها

تقویت مهارتهای اجتماعی

کمک به آموزش درس ریاضی

زیاد شدن شوق وعلاقه به طبیعت

داشتن دنیای خیال انگیز و آرام

جایگزین مناسب برای بازیهای کامپیوتری

 

 

میز کاردستی و اوریگامی
میز کاردستی و اوریگامی

 

 

شعبده بازی

نمایش شعبده‌بازی در محیط رستوران می‌تواند باعث شادی و تفریح کودکان و بچه‌ها شود. شعبده‌بازها چون کارهای خارق‌العاده و عجیبی را به ظاهر انجام می‌دهند قطعاً برای بچه‌ها دوست داشتنی و مفرح و سرگرم کننده خواهد بود و زمانیکه پدر و مادرها مشغول به غذاخوردن هستند شعبده بازی می‌تواند کل تمرکز و توجه آنها را جلب کند و والدین با فراق خاطر لذت کافی را از حضور در رستوران یا فست فود شما ببرند.

 

 

شعبده بازی
شعبده بازی برای کودکان

 

 

 

کلاسها و مسابقات آشپزی

یکی از روشهای سرگرمی و تفریح برای بچه ها و کودکان برگزاری کلاسهای سبک و آسان آشپزی است. همه ما می‌دانیم بچه‌ها علاقه عجیبی به مخلوط کردن، ترکیب کردن و هم زدن مواد غذایی دارند و ما با آموزشهای آشپزی آسان می توانیم زمینه این علاقه مندی را برای آنها فراهم کنیم و باعث سرگرمی و شادکامی و خلاقیت و یادگیری در آنها شویم و با اختصاص یک اتاق یا محیط مجزا برا این موضوع، زمینه را برای آشپزی و سرگرمی فرزندان عزیز مشتری‌ها و مراجعین فراهم کنیم و به پیشرفت فروش کسب و کار خود بطور غیرمستقیم کمک کنیم.

 

 

کلاسها و مسابقات آشپزی
کلاسها و مسابقات آشپزی

 

 

شهربازی کودکانه

امروزه انواع وسایل بازی کودکان در سایزها و اندازه‌های مختلف و حتی کوچک مثل تاب، سرسره، چرخ فلک و خانه های بادی و … ساخته و در بازارهای جهانی و ایران ارائه شده است و شما صاحبان کسب و کار رستوران و فست فود می‌توانید تعدادی از این وسایل بازی را در کنار هم خریداری کرده و در محیطی جدا از فضای رستوران امکان بازی و تفریح و سرگرمی را برای کودکان و مراجعین خود فراهم کنید تا کودکان بتوانند بعد از بازیهای لذت بخش و دوست داشتنی میل و رغبت زیادتری برای غذاخوردن در کنار والدین داشته باشند.

 

 

شهربازی کودکانه
شهربازی کودکانه

 

 

 

تلفیقی از چند پیشنهاد

شما صاحبان رستوران و فست فود می‌توانید تعدادی از موارد پیشنهادی را برحسب سلیقه و انتخاب خود و البته برآورد هزینه‌ها در قالب اتاق کودک در کنار هم گردآوری کنید و فضایی شاد و دلنشین و مفرح را برای کودکان فراهم کنید.

 

 

سرگرم کردن کودکان در رستوران
سرگرم کردن کودکان در رستوران

 

 

 

 

 

 

فهامه فرح بخش - کارشناس بازاریابی محتوایی
فهامه فرح بخش

کارشناس بازاریابی محتوایی

ترک نظرات