بررسی فنی آشپزخانه صنعتی در کترینگ و رستوران

همانطور که می‌دانید تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار متنوع می باشد ، اما زمانی که بخواهید از آنها استفاده کنید نخستین موضوعی که می بایست در نظر داشته باشید تناسب آن تجهیز با نوع کاربری شما می باشد . کلیه این تجهیزات به شکلی در بخش های مختلف یک رستوران ، کترینگ ، فست فود مورد استفاده قرار گیرد . پس برای تجهیزات آشپزخانه صنعتی مورد نیاز کاربری خود می بایست اطلاعاتی کافی از نوع آشپزخانه داشته باشیم .

احتمالاً شما واژه کترینگ را شنیده اید و یا با آن آشنا هستید . کترینگ واژه ایست لاتین ، به مفهوم ” تهیه ی غذا ” که در فرهنگ ما نیز وجود دارد . تفاوت اصلی و اساسی که بین رستوران و کترینگ وجود داشته تنها در ” عدم سرو غذا در کترینگ ” است . به عنوان مثال غذای مسافران هواپیما ، بیماران و همراهان بیمار و پرسنل بیمارستان ، و یا حتی برخی از تالار های پذیرایی از کترینگ تهیه می شود . به همین دلیل یک سری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی که در رستوران ها موجود است در کترینگ ها مورد استفاده قرار نمی گیرد .

در رستوران ها تهیه و سرو غذا همزمان در یک محیط انجام می شود که در آن تنوع تجهیزات آشپزخانه صنعتی بسیار است، در حالی که کترینگ معمولاً تنوع غذایی محدودتری را دارد. طبخ غذا در رستوران و کترینگ توسط تجهیزاتی مانند انواع اجاق و فر بطور معمول انجام می شود ولی به دلیل سرو غذا در رستوران ، یک سری تجهیزات در کترینگ وجود ندارد . مثلاً در رستوران متداول است که از خط سلف سرویس در سالن پذیرایی همانند انواع کانتر همچون کانتر گرم و سرد ، کانتر قاشق و چنگال ، کانتر ساده و کانتر صندوق استفاده شود . در اینجا برای نگهداری مواد غذایی بصورت سرد و گرم به مدت زمان طولانی امکان پذیر است اما در کترینگ هیچ گونه تجهیزی مرتبط با خطوط سلف و سرویس وجود ندارد و غذا بعد از سفارش مشتری ، بلافاصله پس از بسته بندی به فلان سازمان و یا محل ارسال می گردد .

 

آشپزخانه صنعتی کترینگ و رستوران
آشپزخانه صنعتی کترینگ و رستوران

 

در رستوران شما می بینید تجهیزات حمل غذا و ظروف کثیف و … به نام ترولی مورد استفاده می گردد ، اما در کترینگ اینگونه نیست . همچنین در رستوران جهت شستشوی ظروف کثیف و دیگ ها و … از ماشین ظرفشویی ، سینک و یا وان شستشو به تعداد نیاز مورد استفاده قرار می گیرد ولی در کترینگ تعداد ظروف قابل شستشو کمتر بوده و ممکن است با یک سینک ، فرآیند شستشو را انجام داد . برای انتخاب تجهیزات مورد نیاز در کترینگ نیز توصیه می گردد قبل از خرید حتماً با کارشناسان شرکت ” مرسا تجهیز پیشگام ” مشورت نمایید .

 

چیدمان تجهیزات آشپزخانه کترینگ و رستوران
چیدمان تجهیزات آشپزخانه کترینگ و رستوران

ترک نظرات