مراحل راه اندازی فست فود

مخاطب گرامی؛ چنانچه در نظر دارید کسب و کاری در صنایع غذایی همچون مراحل راه اندازی فست فود را آغاز نمایید توصیه می کنیم مطالب زیر را با دقت مطالعه نمایید.

اگر که دقت کرده باشید بسیاری از فست فود ها در حالی شروع به کار کرده‌اند که بدون توجه به گرفتن مشاوره از متخصصان این صنعت، فضایی را دایر، تجهیزاتی را خریداری و کسب و کار خود را راه اندازی نمودند. در این بین ملاحظه می‌کنید این دسته از صنف آشپزخانه صنعتی بدون توجه به اصول اولیه مراحل راه اندازی فست فود دائماً با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

پیشنهاد می‌گردد گام اول خود را با کارشناسان و متخصصان در این حوزه آغاز نمایید تا با گرفتن مشاره و راهنمایی، مراحل احداث یک فست فود خوب را به بهترین صورت ممکن به سرانجام برسانید.این مشاوره ها می تواند شامل موارد ذیل باشد؛

انتخاب محل مناسب برای راه اندازی فست فود
شناسایی رقبا و امکان سنجی و شناسایی نقاط ضعف و قوت
ارائه روش‌های سیستماتیک همچون جایگزینی روشهای سنتی با متدهای روز دنیا و مدرن آشپزخانه صنعتی
شناسایی فضای داخلی جهت دسترسی به تاسیسات برقی و سوخت رسانی در آشپزخانه ، تردد پرسنل در آشپزخانه و مشتریان در سالن غذاخوری
ارائه نقشه چیدمان و جانمایی تجهیزات آشپزخانه صنعتی و سالن غذاخوری
مشاوره دکوراسیون و طراحی داخلی
خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی
معرفی شخص یا تیم راه انداز
گزینش و آموزش مدیر، پرسنل و سرآشپز
نگارش و ارائه منو غذایی مورد نظر تیم راه اندازی، همچون انواع خوراک، انواع دسر و سالاد و نوشیدنی های متنوع
خرید مواد اولیه غذایی و لوازم مناسب
ارائه مکتوب طرز تهیه خوراک و فرمولهای طبخ غذا
تهیه و نصب نرم افزار فروش، حسابداری و انبارداری
برآورد سود در مباحث مالی
نحوه تبلیغات با استفاده از طراحی و چاپ منوها و …
ایجاد روحیه تیمی و مدیریتی
ریسک پذیری
صبر و تحمل و شخصیت شناسی سرمایه گذار و ارائه دهنده خدمات فست فود
راه اندازی و پخت آزمایشی به همراه برگزاری جشن افتتاحیه
پشتیبانی، بازآموزی و بازدید دوره‌ای از عملکرد پروژه
و آیتم های بسیاری که در جلسه مشاوره و آموزش جهت مراحل راه اندازی فست فود مورد مطرح خواهد شد.

در انتخاب محل مناسب برای راه اندازی فست فود باید به فواصل با فست فود های دیگر، منطقه شناسی جهت بررسی سطح فرهنگی محل و قدرت خرید افراد، میزان تردد، دارا بودن مکانی جهت پارک خودرو و یا داشتن پارکینگ و … توجه نمایید. پس از حصول اطمینان از محل راه اندازی فست فود ، یک برنامه استراتژیک برای فست فود خود تهیه و تدوین نمایید که این برنامه، پلان های سیاست های داخلی و مدیریتی فست فود را مشخص می‌کند.

در استراتژیک جدید طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی فست فود ، سعی شده که بهترین روش مطابق با شرایط موجود، همچون منطقه بومی و الگوبرداری از طرح ها و برندهای خارجی ، اقدام شود که آیتم های مختلفی از جمله فضای داخلی ، نورپردازی مناسب ، نوع صندلی ها و نمای بیرونی فست فود را شامل می‌شود. همچنین در طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی ، متراژ فضا ، وضعیت تملک ، وضعیت مکانی و … توجه شود. فضای داخلی فست فود باید تا جایی که امکان دارد باعث آرامش مشتری شود.

تهیه و ارائه فرمولهای منو غذایی را باید با توجه به لوازم و تجهیزات موجود در فست فود و ذائقه منطقه آماده کرد. سپس باید یک آیین نامه انظباطی تدوین نمود و شرح وظایف پرسنل را نیز شرح داد. تمام هزینه های مراحل راه اندازی فست فود را می‌توان بر اساس فهرست تجهیزات فست فود برآورد کرد که شامل اجاره یا خرید مکان، امتیازات و مجوزهای مربوط به نوع کسب و کار ، تجهیزات و نیروی کار شرکت فست فود ، هزینه مشاوره و تخمین هزینه های راه اندازی می‌باشد.

پس از راه اندازی فست فود ، فرآیند تبلیغات آغاز شده که مستلزم ایجاد یک کمپین تبلیغاتی می‌باشد. این موضوع شامل مواردی همچون تحقیق در خصوص بازار هدف، برآورد هزینه های مربوط به تبلیغات می‌باشد و در این بین می‌بایست کارکنان و مدیران را استخدام کرد. سپس با توجه به منو و تعیین هزینه ها، باید قیمت تمام شده غذاها را نیز برآورد نمایید و اگر منو نیاز به اصلاحیه دارد حتما آن را ویرایش کرد. در منو غذاها ، سس ها و ادویه های متفاوتی استفاده شود چرا که این تنوع در متمایز ساختن فست فود شما از رقبا بسیار موثر خواهد بود.

ترک نظرات