اهمیت و ضرورت نرم افزار CRM برای رستوران‌ و فست فود

نصب و استفاده از سیستم و نرم افزار CRM در رستوران و فست فود به بازگشت مشتریان و سوداوری کسب و کار شما کمک قابل توجهی می کند .

صاحبان رستوران‌ها به خرید نرم افزار ثبت سفارش، اعلام موجودی و مدیریت سفارش‌ها تمایل زیادی دارند. اما در مورد تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشتری چطور؟ با استفاده از این نرم افزارها صاحبان رستوران‌ها می‌توانند اطلاعاتی درباره مشتریان جمع آوری کنند، اما نمی توانند دیدگاه معتبری در مورد رفتار خرید مشتری به دست آورند. تجزیه و تحلیل اطلاعات مشتریان به صاحبان رستوران‌ها کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن اولویت‌های مشتریان، استراتژی‌های بازاریابی مناسب را برنامه ریزی کنند. اینجاست که نقش CRM برای رستوران‌ها اهمیت پیدا می‌کند…

نرم افزار CRM متصل به سیستم صورتحساب رستوران، به شما کمک می‌کند تا دیدگاه روشنی از رفتار خرید مشتری بدست آورید، همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید پایگاه داده را تجزیه و تحلیل کرده و مشتریان را به گروه‌های مختلف تقسیم بندی کنید. در این نوشته، قصد داریم به اهمیت CRM برای رستوران‌ها و کاربرد آن در رشد طولانی مدت کسب و کار رستوران‌ها بپردازیم.

CRM برای بازگشت مجدد مشتریان بسیار حائز اهمیت است.

CRM در شناسایی علاقه‌مندی‌ها، موارد ناپسند، بازدیدها، میزان و نحوه خرج کردن مشتریان به شما کمک می‌کند. چرا تجزیه و تحلیل این موارد اینقدر مهم هستند؟

زیرا رفتار خرید تمام مشتریان شما با یکدیگر یکسان نمی‌باشد.

به عنوان مثال، رفتار مشتری‌ای که برای 60 روز به رستوران شما مراجعه نکرده است با رفتار مشتری‌ای که بیش از 3 بار در ماه به رستوران شما آمده است متفاوت می‌باشد.

مشتریانی که با دست و دلبازی خرج می‌کنند، با مشتریانی که کمتر از میانگین مبلغ صورت حساب خرج می‌کنند متفاوت می‌باشند.

CRM با برنامه وفاداری، ارزش طول عمر مشتریان را افزایش می‌دهد.

CRM رستوران خود را با برنامه وفاداری تلفیق و همگام کنید و به مشتریان در هر خرید تخفیف و امتیاز دهید. برنامه تخفیف به مشتریان در ازای هر خرید برای شما مفید خواهد بود و به شما کمک می‌کند:

1. مشتری شما احساس دریافت امتیاز کند.

2. ارزش طول عمر مشتری افزایش یابد.

3. بازگشت مجدد مشتریان افزایش یابد.

4. وفاداری مشتریان افزایش یابد.

5. برند شما از سایرین متمایز شود.

 

 

مزایای استفاده از نرم افزار CRM در رستوران و فست فود
مزایا و ضرورت استفاده از نرم افزار CRM در رستوران و فست فود

 

 

پیشنهاد سایت ما، جایگزینی برنامه‌های وفاداری سنتی با برنامه‌های وفاداری بازگشت سرمایه می‌باشد؛ که برنامه‌ وفاداری مؤثرتر و آسان‌تری محسوب می‌شود.

به عنوان مثال، در برنامه وفاداری سنتی، 1 امتیاز می‌تواند برابر با 20 یا 50 یا 5 دلار تخفیف باشد. اما در برنامه وفاداری بازگشتی 50 دلار معادل 50 دلار است. بنابراین مشتریان برای خرید مجدد مشتاق می‌شوند و برای خرید دوباره مراجعه می‌کنند. هرچه برنامه وفاداری شما برای مشتریان جذاب‌تر و قابل هضم‌تر باشد، در نتیجه موفقیت آمیزتر و نتیجه‌ بخش‌تر خواهد بود.

کمپین‌های بازاریابی خودکار مبتنی بر هدف را اجرا کنید.

همانطور که قبلاً توضیح دادیم، CRM به صاحبان رستوران‌ها در تقسیم بندی مشتریان کمک می‌کند مانند مشتریان معمولی، مشتریان ویژه، مشتریانی که کمتر خرج می‌کنند و مشتریانی که پس از گذشت 60 روز مجدد مراجعه نکرده‌اند. چنین تجزیه و تحلیل‌هایی به برنامه ریزی کمپین‌هایی هدفمند مطابق با رفتار خرید مشتریان کمک می کند.

به عنوان مثال، مشتریانی که چندین و چند روز به رستوران شما مراجعه نکرده‌اند به تخفیفی چشمگیر نیاز دارند اما مشتریانی که مکرر به رستوران شما می‌آیند و با دست و دلبازی خرج می‌کنند، در واقع مشتریان ویژه شما هستند و نیازی به تخفیف از طرف شما ندارند، فقط کافی است که بتوانید آن‌ها را به خوبی سرگرم کنید؛ البته می‌توانید تبلیغات تخفیفی خود را هنگام معرفی آیتم جدید در منو، برنامه ریزی برای روزی خاص یا چنین مواردی را برای آن‌ها بفرستید.

بنابراین،CRM به صاحبان رستوران‌ها کمک می‌کند تا کمپین‌هایی هدفمند را اجرا کنند، اگر شما نیز صاحب رستوران هستید و می‌خواهید کمپین‌های تبلیغاتی برای ارسال به مشتریان راه اندازی کنید، می‌توانید به سادگی مشتریان را تقسیم بندی کنید و برای هر بخش کمپین خاصی را انتخاب کنید.

این کار از دو جهت به شما کمک خواهد کرد:

1. بازگشت سود حاصل از سرمایه گذاری در کمپین‌ها را افزایش دهید (البته باید مخاطب مناسب را انتخاب کنید)

2. هزینه ارسال پیامک به مشتریان را به حداقل برسانید (زیرا به صورت انبوه هدف گذاری نمی‌کنید)

کمپین‌های تبلیغاتی خودکار به رستوران‌ها کمک می‌کنند تا پیام‌ها به صورت خودکار به مشتریان ارسال شود، در واقع، سیستم به صورت خودکار به مشتریان مختلف پیامک ارسال می‌کند، به عنوان مثال به مشتریانی که مجدد مراجعه نکرده‌اند، افرادی که از حالت فعال به غیرفعال درآمده‌اند، مشتریانی که تولدشان نزدیک است، مشتریانی که برای اولین بار به رستوران آمده‌اند و می‌خواهید پیام خوش آمدگویی ارسال کنید.

 

 

استفاده از نرم افزار CRM در جهت اهداف و استراتژی کسب و کار

 

 

از فناوری سیستم بارکدخوان استفاده کنید.

به ‌جای داشتن بارکدهای مختلف و قرار دادن بارکدی مشخص برای هر آیتم از منو، صنعت رستوران داری پس از انتشار ویروس کرونا، منوی بارکددار را جایگزین منوی فیزیکی کرده است. به طور عملی، این سیستم نرم افزاری در تجهیزات رستوران و فست فود به شما کمک می‌کند تا از فناوری سیستم بارکدخوان برای دریافت بازخورد از مشتریان و بررسی پیشنهادات و منوها استفاده کنید.

دریافت بازخورد مستقیم از سیستم بارکدخوان برای رستوران‌های غذاخوری بسیار مفید است زیرا رستوران‌ها نمی‌توانند پایگاه اطلاعاتی را در زمان صورت‌حساب دریافت و بررسی کنند. ابتدا با مشتری خود تعامل داشته باشید و سپس تصویر خوبی از برند خود را برای مشتریانتان بسازید.

ترک نظرات