آشپزخانه صنعتی هوشمند

در آشپزخانه های صنعتی امروزی ، آینده آشپزخانه و سر آشپز ها با اتصال تجهیزات آشپزخانه صنعتی اصلی به پایگاه داده ها ، اینترنت ، مدیریت انرژی و تبدیل شدن مطبخ های سنتی به آشپزخانه های تجاری هوشمند رابطه مستقیم دارد . مفهوم آشپزخانه هوشمند چندان هم تازه نیست ؛ از آنجایی که ما در طی دهه های متمادی در حال نوآوری و معرفی تجهیزات آشپزخانه صنعتی نوینی بوده ایم که نه تنها بهره وری نیروی انسانی ، بلکه کیفیت خوراک و هزینه ی مصرف انرژی را نیز نیز بهبود بخشیده است .

نکته حائز اهمیت در آشپزخانه صنعتی با توجه به شلوغی تجهیزات استفاده از تکنولوژی بی سیم یا وایرلس می باشد . اگرچه تکنولوژی هوشمند سازی هنوز به طور کامل بی سیم نشده است اما این اتفاق به زودی رخ خواهد داد و شما از شر سیم های در هم و برهم و کمبود پریز در آشپزخانه خلاص می شوید. با این حال، تجهیزات هوشمند آشپزخانه همین حالا هم وظایف مهمی را به دوش می کشند .

 

 

تجهیزات آشپزخانه صنعتی هوشمند
هوشمند سازی آشپزخانه صنعتی

 

 

برخی از نمونه های آشپزخانه صنعتی هوشمند مدرن در زیر لیست شده است:

1) ماهیتابه هوشمند

یک گجت متصل به آیفون که آنچه در حال پخت آن هستید را بررسی می کند و به سر آشپز این امکان را می دهد تا دمای داخلی غذا را بدون نیاز به فرو بردن چنگال در آن بسنجد .

2) ترازو آشپزخانه هوشمند دراپ

این ترازو که از طریق بلوتوث به آیپد وصل شود ، میزان دقیق موادی که برای غذا قرار داده اید را نشان می دهد و می توانید برای سایر مواد نیز به همین ترتیب عمل کنید .

3) دستگاه سس واید

این دستگاه دمای آب را تا نقطه جوشِ ثابت ، بالا می برد و آن را برای مدت زمان مشخصی حفظ می کند و آیتم های غذایی که لازم است در مدت زمان مشخصی پخته شوند در پلاستیک وکیوم شده داخل آب به صورت دقیق یکسان پخته می شوند .

4) دماسنج هوشمند گوشت

دماسنج بلوتوثی، زمان رسیدن غذای در حال پخت به دمای درونی دقیقی که مورد نظر شماست را اعلام می کند ، بدین ترتیب نیازی به بررسی میزان خامی و یا مدیوم بودن استیک نخواهد بود .

 

آشپزخانه صنعتی هوشمند
بررسی یک آشپزخانه صنعتی هوشمند

 

5) اگ مایندر

گجتی که با استفاده از نور ال ای دی ، شما را از میزان تازگی تخم مرغ ها و اولویت مصرف آنها با خبر می سازد .

6) ترازوی قاشقی دیجیتال گرمی

ترازوی قاشقی دیجیتال ، ابزار ساده و مناسب برای اندازه گیری مواد یک خوراک کم کالری و یا معمولی است که شما را به خوبی از حجم مواد آگاه می سازد .

ترک نظرات