خصوصیات یک آشپزخانه صنعتی خوب

همانطور که می دانید زندگی بشر دائماً با شرایط استانداردهای روز در ارتباط است و در جهت گزینش بهترین حالت ها، این تکنولوژی است که امکاناتی را در اختیار قرار داده که شما بتوانید سرویس مناسبی را جهت پیشبرد اهدافتان به کار برید. از این رو طراحی یک آشپزخانه صنعتی خوب ، مستلزم استفاده از آیتم های سازنده همچون استفاده از مشاور راه انداز رستوران یا راه انداز فست فود ، سرآشپز ماهر ، استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن ، فضای کاری مناسب و … است. در اینجا ما به پاره ای از مهمترین موضوعات مربوط به ویژگی های یک آشپزخانه صنعتی خواهیم پرداخت.

همانطور که اشاره شد تجهیزات آشپزخانه های صنعتی بر مبنای کاربردشان در بخش های مختلف آشپزخانه ، در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

1- بخش آماده سازی و نگهداری

2- تجهیزات پخت

3- تجهیزات سرو غذا

4- تجهیزات شستشو

 

آشپزخانه صنعتی خوب
طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی

 

خاطرتان هست در آشپزخانه های سنتی تجهیزات مورد استفاده در هریک از بخش های فوق به روش سنتی انجام می شد و راندمان کاری نسبت به اکنون بسیار کمتر بوده است. تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن جایگزین تعداد بسیاری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی در گذشته شده است. به عنوان مثال یک دیگ چلوپز صنعتی جایگزین چند اجاق گاز زمینی و دیگ های پخت شده که اینها نیاز به تعداد نفرات بسیاری جهت طبخ و رسیدگی به آن داشته و در مدت زمان بسیاری غذا آماده می شده در عین حال این تکنولوژی با یک سرآشپز و کمک سرآشپز در مدت زمان بسیار کوتاه تعداد پرس های بسیاری را سرویس خواهد داد . از این رو ، سرویس و خدماتی که این تجهیزات ارائه می دهند حائز اهمیت است.

در برخی موارد جذابیت در پخت و سرو غذا برای مشتریان بسیار مهم بوده که به نحوی شرایط پخت را خود از نزدیک تماشا کند. این شو برای مشتریان نوعی تفریح محسوب می گردد که در کنار لذت از خوردن غذا تجربه خواهد نمود. از این رو تجهیزات پخت غذا و سرو و سلف سرویس بخصوص تجهیزات آشپزخانه صنعتی فست فود ها دارای طراحی و مکانیزم خاصی مطابق با سلیقه و ذائقه مشتریان می باشد.

 

طراحی و تجهیز آشپزخانه صنعتی
راه اندازی و تجهیز آشپزخانه صنعتی توسط شرکت مرسا تجهیز

 

فضای کاری در آشپزخانه ها از جهت هایی معمولا متفاوت بوده و یک سرآشپز به همراه تیم خود نیازمند محیط مناسبی جهت تعامل با همکاران خود و همچنین دسترسی به کلیه تجهیزات خود می باشد . از جمله این موارد می توان به ابعاد آشپزخانه ، شرایط تهویه مناسب ، نورگیر بودن و بهداشت محیط کار اشار کرد. در کنار این موضوع نحوه چیدمان درست تجهیزات آشپزخانه صنعتی کمک شایانی در جهت عملکرد صحیح کارکنان در آشپزخانه خواهد کرد و هرگونه بی نظمی و تداخل بر طرف خواهد شد.

لذا شما با کمترین هزینه نیروی انسانی، مواد غذایی مناسب ، تجهیزات آشپزخانه صنعتی مدرن و کارا ، کاهش هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات ، کاهش هزینه های آب ، برق و گاز و … یک آشپزخانه صنعتی خوب و مناسب خواهید داشت.

ترک نظرات